SOBOTA 14.04.2012 - PRVÝ DEŇ Prvý deň bol vo väčšine o cestovaní

grazia

SOBOTA 14.04.2012 - PRVÝ DEŇ Prvý deň bol vo väčšine o cestovaní

1. SOBOTA 14.04.2012 - PRVÝ DEŇ Prvý deň bol vo väčšine o cestovaní a ubytovaní. Pol dňa sme strávili cestovaním. Ako sme vystúpili v Štrasburgu na stanici nás čakala pracovníčka školy, s ktorou sme partnermi v tomto projekte. Tá nás odprevadila na hotel, ktorý sa volal CIARUS. Po príchode na hotel sme videli a spoznali nových ľudí. Hotel bol na dobrej úrovni vo výbornej lokalite. Bol tam trošku zhon s ubytovaním a čakaním na izbu. Po vybalení na izbe sme sa postupne zoznamovali s mládežou z ostatných krajín. Po dlhom dni nás tam potom čakala večera. Večera bola príjemná na prázdne žalúdky. Po večeri sme všetky skupiny šli na Gymnázium na francúzsku prezentáciu. Ešte pred začiatkom prezentácie bol oficiálny príhovor a otvorenie projektu. Prezentácia Francúzov bola zaujímavá a dobrej úrovni. Sledovali sme tam video školy, ale aj o migrantov. Na konci prezentácie boli zahrané scénky z bežného života. Po prezentácii sme sa vracali na hotel. Všetci sme boli unavený tak, ako náhle sme prišli na izby sme všetci išli spať.

2. NEDEĽA 15.04.2012 – DRUHÝ DEŇ  Nedeľné ráno sa začalo raňajkami. Potom bola menšia prestávka. Rozdelili nás do viacerých skupín. Každá skupina mala iný program. Niektorí z nás išli na prehliadku do historického múzea, ďalšia skupina spoznávala krásy Štrasburgu no a ostatní sa vybrali na výlet loďkou. Po zaujímavých a poučných výletoch sme išli do reštaurácie „A l´Anciénne Douane“, v ktorej nám dali chutný obed. Po obede nás zase rozdelili do ôsmich rozdielnych skupín a vybrali sme sa do ulíc mesta hľadať „poklad“. Zisťovali sme fakty o budovách, o meste, ich pamiatkach a zvykoch. Informácie sme zisťovali z informačného centra alebo sme si pýtali okoloidúcich ľudí. Museli sme sa stále presúvať z miesta A do miesta B, konkrétne z hladného námestia opäť do gymnázia St. Clotildy, kde mali Nemci svoj výstup vo forme prezentáie so základnými informáciami o ich krajine, ku ktorej pridali aj video o rozdelení Nemecka na východnú a západnú časť. Po prezentácii sme sa vrátili do hotela na večeru. Večer sme sa medzi sebou troška rozprávali a tam sme šli spať. Deň môžem zhodnotiť ako veľmi dobrý.

3. PONDELOK 16.04.2012 – TRETÍ DEŇ Pondelok sa začal ako každý deň raňajkami. Hneď po tom sme sa presunuli do školy Ste Clotilde. Tam nás čakali hry Španielska. Prichystali si na nás 5 častí skôr zábavného charakteru. Išlo o rôzne loptové hry, pantomíma, karty a atď. po hrách pokračovala prezentácie Talianov. Taliani mali prezentáciu, v ktorej sa vyskytovali najmä obrázky ich typických jedál. Po prezentácii sme sa zo školy presunuli na bowling. Väčšina žiakov sa tam výborne zabavila. Po bowlingu sme mali prechádzku do Európskeho parlamentu. Hneď pri vstupe nás podrobili kontrole ako na letisku.Zaviedli nás do zasadacej miestnosti Európskeho parlamentu. Ukázali nám kde sedia naši poslanci, napr. Monika Flašíová Beňová. Potom sme mali prednášku. Z parlamentu sme išli opäť do školy, kde mali hru Poliaci. Hneď potom pokračovali Španieli s ich prezentáciou, ktorá bola veľmi zábavná. Môžem zhodnotiť, že pondelkový deň bol fantastický.

4. UTOROK 17.04.2012 – ŠTVRTÝ DEŇ Tak ako každé ráno aj to utorňajšie začalo budíčkom o 7:30 a pomalým presunom na raňajky na prízemí hotela. Po výdatných raňajkách sme dostali čas na rýchle pobalenie a rozlúčenie sa so Štrasburgom a hotelom v ktorom sme prvé tri noci spali. Všetky skupiny sme sa pomaličky stretávali na recepcii a čakali sme na ďalšie pokyny a na obed vo forme balíčka, ktorý bol náhradou za obed. O 13:00 sme opustili hotel a presunuli sme sa do centra Štrasburgu kde sme mali hodinovú prehliadku miestnej katedrály s anglicky hovoriacim sprievodcom. Po prehliadke sme dostali hodinové osobné voľno, ktoré každý využil na kúpenie suvenírov a darčekov pre svojich blízkych. O 16:00 sme museli opustiť centrum Štrasburgu a presunúť sa posledný krát k hotelu Ciarus, kde nás už čakal autobus. Postupne sme sa rozdelili a presúvali sme sa do hotela Saint - Jacques, kde nás čakali ďalšie tri noci. Po ceste ktorá trvala 45. minút sme dorazili na miesto. Nádherný komplex v úžasnom horskom prostredí nám dodal novú silu a chuť do ďalších dní. Izby boli nádherné a čo nás tešilo najviac bolo že sme ostali chlapci a dievčatá po kope ako v Štrasburgu. Po ubytovaní a vybalení svojich osobných vecí sme išli na večeru pár krokov od hotelového komplexu. Jedáleň bola obrovská, pekne zariadená s príjemnou obsluhou a nádherne pripravenými stolmi. Po chutnej večeri sme sa presunuli do spoločenskej miestnosti. Postupne sme si všetci posadali a čakala nás zábavná časť nemeckej skupiny, ktorá si pre nás pripravila zaujímavú hru, pri ktorej sme museli využiť svoje jazykové zručnosti. Po skončení hry sme sa presunuli do svojich izieb, kde sme si urobili večernú hygienu a pomaly zaľahli do svojich postelí.

5. STREDA 18.04.2012 – PIATY DEŇ Streda bol veľmi náročný deň. V tento deň sme mali mať Hru – milionára, bola naplánovaná tura a diskusia o pracovnej migrácii v Európe. Ráno sme vstali ako každý deň cca o 8:00, keď sme sa naraňajkovali presťahovali sme sa do druhej budovy a tam nás podelili no skupiniek a mali sme písať plusy a mínusy o pracovnej migrácii v Európe. Po skončení sme sa premiestnili na izby a nachystali sme sa na túru. Tura bola veľmi náročná a vyčerpávajúca, ale ten Kláštor sv. Otildy a výhľad na Francúzsko a Nemecko stál zato. Keď sme sa konečne vrátili do „hotela“ Saint-Jacques mali sme asi 20 minút aby sme sa pripravili na našu hru, dokonca sme nemali čas sa ani naobedovať. Hru sme odprezentovali nad očakávania a po našej hre všetci študenti prišli na „parket“ a mali asi pol hodinovú Discotéku. Ešte v ten večer mali Poliaci prezentáciu a Francúzi o 20:30 mali hry. Po náročnom dni sme sa navečerali a šli sme makať na Prezentáciu ktorú sme mali mať v nasledujúci deň. Prezentáciu sme dokončovali do 4 rána aby všetko bolo OK a potom sme odišli konečne do postele.

6. ŠTVRTOK 19.04.2012 – ŠIESTY DEŇ Štvrtok bol deň ako každý iný len s rozličným programom. Ráno o 8:00 sme mali raňajky. Potom mali učitelia poradu a my sme si konečne oddýchli. Keď sa nám krátilo naše voľno začali sme sa chystať do vinárenskej oblasti. Dorazili sme do mestečka Colmar kde sme čakali, že pôjdeme na obed, ktorého sme sa aj tak celý deň nedočkali. Takže sme dostali rozchod, aby sme sa rozhliadli po meste ktoré bolo fakt pekné. Tak sme sa zase všetci zišli a premiestnili sme sa na ukážku výroby vína, kde nám prezentovali svoj podnik, jeho históriu a postup výroby vína. Po prehliadke, namáhavom dni a hladný sme sa premiestnili do hotela kde sme sa museli okamžite nachystať, prezliecť v skratke nacvičiť a odprezentovať našu prezentáciu počas ktorej boli menšie zlyhania ale podľa nás sa vydarila. Tak sme sa konečne presunuli na dlho očakavanu večeru. Všetci najedený sme sa presunuli na konečný výklad včerajšej skupinovej diskusie plusy a mínusy pracovnej migrácie v Európe ktorá zbehla veľmi rýchlo pretože času bolo málo, keďže sa nám natiahol celý deň. Nasledovala hravá časť Talianských študentov. Najprv si pre nás pripravili hru v podobe meno, mesto, zviera vec. Potom nám zaspievala študentka ktorá spievala fakt pekne po veľkom potlesku ktorí sme jej venovali nasledovala hra v ktorej išlo o to aby sa po spustení pesničky uhádol jej interpret a názov skladby. To sa zvrtlo na konečnú diskotéku učitelia a študenti na ktorej sme sa všetci odviazali a zabávali. Po diskotéke nasledovala rozlúčka...

7. PIATOK 20.04.2012 – POSLEDNÝ DEŇ Piatok bol posledný deň pre všetky krajiny, kedy sme mohli byť ešte so študentmi, okrem Poľska, ktoré cestovalo až o deň neskôr. Z hotelového komplexu v horskej prírode sa opäť vracali do centra Štrasburgu, kde už spali sami. Bol to veľmi emotívny a neskôr divný deň. Hneď potom ako sme sa zobudili sme išli všetci na raňajky a potom sa pobaliť. Všetci už boli zbalení a čakali na autobus. Autobusy boli dva a tak sme sa delili, nastala veľmi emotívna chvíľka, keď ľudom došlo, že priateľov ktorý sme konečne spoznali odchádzajú a uvidíme ich najskôr ich najskôr o rok, keď vôbec. Ja verím, že áno a už teraz sa tešíme s priateľmi na ďalšiu cestu. Sedíme v autobuse a využívame čas na posledné chvíľky s priateľmi s ktorými sme sa zblížili asi najviac a to boli Nemci. Dorazili sme na vlakovú stanicu v Štrasburgu, kde sme čakali s nemeckým tímom na vlak, medzitým sme sa boli naobedovať, urobili sme posledné fotky a rozlúčili sa. Ostali sme na vlakovej stanici už len my, čakali sme tam skoro celý deň no zbehlo to celkom rýchlo a už-už nás tam čakal autobus na letisko ani sme sa nenazdali. Vyrazili sme načas ale aj tak sme meškali, vtedy začal byť deň veľmi divný. Vyzeralo to tak, akoby sme nemali v ten deň odletieť. Najskôr si kamarát zabudol letenku v autobuse, pani profesorka zabudla prstene na kontrole na ktorú sme išli pred tým ako na ček-in a tým že sme prišli neskôr a nemali miestenky predali naše miesta a skupinka žiakov ostala na letisku aj s jednou pani profesorkou. Nakoniec všetko dobre dopadlo, dostali sme náhradný let či ubytovanie od letiska a šťastne dorazili domov.