Baltijos j ūros projektas

Baltijos j ūros projektas.

terena

Baltijos j ūros projektas

1. Baltijos jūros projektas

2. Baltijos jūros projektas yra viena iš UNESCO asocijuotų mokyklų projekto dalių. Baltijos jūros projektas pradėtas vykdyti 1989 m. Pagrindinė šio projekto idėja: sujungti devynių Baltijos jūros regiono valstybių (Suomijos, Švedijos, Danijos, Vokietijos, Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Rusijos) mokyklas į vieną tinklą. Šios šalys turi rimtų aplinkosaugos problemų. Viena iš jų yra Baltijos jūros tarša. • 2007 m. Sausio 21-24 d. mūsų gimnazijos aktyviausios projekto dalyvės buvo pakviestos į Baltijos jūros projekto mokyklų mokinių aplinkosauginę – pažintinę kelionę po Baltijos jūros regiono šalį – pietinę Lenkijos dalį.

3. ZAKOPANĖ • Zakopanė – miestelis, įsikūręs gražioje ir jaukioje Tatrų kalnų masyvo papėdėje. Šiandien Zakopanė tikra turistų Meka. Tik čia, vaikščiojant seniausia kurorto gatve – Kocelina, jaučiame tikrą vietinių gyventojų folklorinę (Podhale‘s) kultūrą, tradicijas. Pabuvojome prie Jono Biliūno kapo. • Pakilę keltuvais žavėjomes įspūdinga Tatrų nacionalinio parko panorama. Čia paragavome garsiausios kalniečių sriubos – „Kvacnicos“.

4. VELIČKA • Tai jau 700 metų veikianti, 63 – 135 metrų gylyje esanti, druskų kasykla. Jos požemius puošia įvairios skulptūros, koplyčios, pagamintos iš druskos. • Ragavome sūraus vandens, sugalvojome norą, metę monetas į sūrius Veličkos požemių vandenis.

5. KROKUVA • Aplankėme Žalgirio mūšio ,penkišimtosioms metinėms atminti, pastatytą paminklą.

6. Didelį įspūdį padarė Barbakanas (artilerijos bastionas), kuris ne kartą apsaugojo Krokuvą nuo priešų puolimų. Priešais Barbakaną stovi senieji Šv. Florijono miesto vartai – tai vieninteli vartai, išlikę iki šių dienų.

7. Aplankėme centrinę turgaus aikštėje, Šv. Marijos baziliką, Sukenicą (senovinė turgavietė), Jogailos universiteto kiemelį (seniausias universitetas Europoje). Aplankėme Vavelio kalvą, ant kurios stovi didingi rūmai – Lenkijos – Lietuvos karvelių rezidencija. Vavelio katedroje lipome į varpinę. Galėjome prisiliesti prie karveliaus Žygimanto varpo, kuris sveria 11 tonų. Nusileidome į katedros požemius, kur matėme Jogailos, ir jo žmonos Jadvygos, Žygimanto Augusto ir kitų karalių kapavietes.

8. Pavakary aplankėme Krokuvos vandens pramogų parką. Plaukiojome didžiausiuose, įvairaus gylio baiseinuose, „šildėmės“ perlinėse voniose. Aštrių pojučių megėjai leidosi skirtingo sudėtingumo ir greičio nusileidimo kalneliais. Vienas iš jų – daugiau kaip 200 metrų ilgio. Kaskados, kalnų upes imituojančios srovės, „amerikietiški“ kalneliai, trykštantys vandens fontanai, laipiojimo sienelės ir daug kitų svaiginančių vandens pramogų teko mums patirti.