Expo Science Asia 2014 Jordánsko, Ammán, 5. – 12. srpna 2014

Expo Science Asia 2014 Jordánsko, Ammán, 5. – 12. srpna 2014. Jordánsko – 1. den - cesta. První den. Odlétáme 5. srpna 2014 v 19:15 z Letiště Václava Havla v Praze, letecká společnost Turkish airlines

1. Expo Science Asia 2014Jordánsko, Ammán, 5. – 12. srpna 2014

2. Jordánsko – 1. den - cesta

3. První den • Odlétáme 5. srpna 2014 v 19:15 z Letiště Václava Havla v Praze, letecká společnost Turkish airlines • V Istanbulu přistáváme ve 22:50 místního času (vůči času v ČR plus 1 hodina) a v 0:35 pokračujeme do Ammánu, kde přistáváme ve 3:25 (čas už se vzhledem k Istanbulu nemění) • Na letišti nás čekají organizátoři výstavy a přesouváme se na hotel – náš hotel je Arena Space Hotel v centru Ammánu (autobusem cca 40 minut od letiště)

4. Jordánsko – 2. den – volný den

5. Druhý den • V hotelu nás naštěstí ubytují i v tak brzkou ranní hodinu – 4:30 ráno a ještě nám oznamují, že od šesti hodin ráno můžeme jít na snídani… • Díky mezipřistání v Istanbulu jsme se v letadle tentokrát vůbec nevyspali, a tak dopoledne prospíme • Odpoledne okukujeme prostory hotelu, hotelový bazén, okolí hotelu a večer nás organizátoři berou „na výlet“ do City Mall – obří nákupní středisko

6. Jordánsko – 3. den dopoledne – výlet

7. Jordánsko – 3. den dopoledne - výlet

8. Jordánsko – 3. den dopoledne - výlet

9. Třetí den dopoledne • Celé dopoledne máme volno, a tak se vydáváme dvěma taxíky k mešitě krále Abdulláha, ovšem taxíky nás dovezou k mešitě al-Husajní • Nevadí, aspoň, že oba taxíky dojely na stejné místo, tady je nedaleko Římské divadlo a po vystoupání cca 200 výškových metrů také Citadela, Umajjovský palác a Herkulův chrám • Teplota 38 stupňů, vlhkost 80%

10. Jordánsko – 3. den odpoledne - Expo

11. Jordánsko – 3. den odpoledne - Expo

12. Jordánsko – 3. den odpoledne - Expo

13. Třetí den odpoledne • Odpoledne nás malé žluté autobusy převážejí z hotelu do Jubilee Institute, kde se koná Expo Science Asia 2014 • Nejprve dostáváme oběd, který nás trochu překvapí, je to totiž KFC box… • A potom je již čas najít svůj stánek a připravit jej na dny výstavy

14. Jordánsko – 4. den dopoledne - mešita

15. Jordánsko – 4. den dopoledne - mešita

16. Jordánsko – 4. den dopoledne - mešita

17. Čtvrtý den dopoledne • Dnes mají dopoledne muslimské delegace páteční velkou modlitbu, a tak nám vzniká volný čas navíc • Takže se zkoušíme podruhé dostat taxíkem k mešitě krále Abdulláha • Na druhý pokus se již zadařilo, a to nejen k mešitě, ale i do mešity, je to jediná mešita přístupná nemuslimům

18. Jordánsko – 4. den odpoledne – zahájení Expo Science Asia 2014

19. Jordánsko – 4. den odpoledne – zahájení Expo Science Asia 2014

20. Jordánsko – 4. den odpoledne – zahájení Expo Science Asia 2014

21. Čtvrtý den odpoledne • Odpoledne proběhlo slavnostní zahájení Expo Science Asia 2014 • Je zde zastoupeno celkem 25 účastnických zemí, jejichž 154 žákovských a studentských vystavovatelů představuje 72 soutěžních projektů • A Česká republika zde má také 4 zástupce – Nymburk (Fascinating physics), Stříbro I. (Physics can be fun), Petřvald (Physics and chemistry for kids) a Stříbro II. (Physical experiments with beverage cans)

22. Jordánsko – 5. den dopoledne – Expo Science Asia 2014

23. Jordánsko – 5. den dopoledne – Expo Science Asia 2014

24. Jordánsko – 5. den dopoledne – Expo Science Asia 2014

25. Jordánsko – 5. den dopoledne – Expo Science Asia 2014

26. Jordánsko – 5. den dopoledne – Expo Science Asia 2014

27. Jordánsko – 5. den dopoledne – Expo Science Asia 2014

28. Pátý den dopoledne • Výstava je od 9 do 13 hodin otevřena pro veřejnost, zároveň všech 72 projektů hodnotí odborná komise a vybírá 10 nejlepších projektů, které získají trofej výstavy • Jubilee Institute, kde probíhá výstava, je nejprestižnější high school v Jordánsku a slaví 20. výročí

29. Jordánsko – 5. den odpoledne – Mrtvé moře

30. Jordánsko – 5. den odpoledne – Mrtvé moře

31. Pátý den odpoledne • Po „inspection visit“ (návštěva odborné komise hodnotící jednotlivé projekty) se všech více než 150 účastníků výstavy přesouvá k Mrtvému moři • Ze všech 25 účastnických zemí se však vzhledem k osobním či náboženským důvodům do moře „vrhají“ jen dvě skupiny – česká a belgická 

32. Pátý den odpoledne • Mrtvé moře – nadmořská výška hladiny je - 427 m vzhledem k hladině světového oceánu • Délka je 50 km, šířka 15 km a průměrná hloubka 200 m • Hustota vody je 1240 kg/m3 - Salinita je 33 %

33. Jordánsko – 6. den – Expo Science Asia 2014

34. Jordánsko – 6. den – Expo Science Asia 2014

35. Jordánsko – 6. den – Expo Science Asia 2014

36. Jordánsko – 6. den – Expo Science Asia 2014

37. Jordánsko – 6. den – Expo Science Asia 2014

38. Šestý den • Výstava je opět od 9 do 13 hodin otevřena pro veřejnost. V závěru výstavy navštíví všechny stánky jordánský princ Hamzah, který se následně účastní závěrečného ceremoniálu po ukončení výstavy • Na závěrečném ceremoniálu obdrží všichni účastníci certifikáty a autoři deseti oceněných projektů převezmou z rukou jordánského prince poháry

39. Šestý den • Máme obrovskou radost, protože mezi oceněnými je i projekt „Physical experiments with beverage cans“, a tak Jana Nedvědová a Šárka Pomyjová přebírají za Českou republiku,ˇMalé debrujáry a Gymnázium Stříbro jeden z deseti pohárů pro nejlepší projekty výstavy Expo Science 2014

40. Jordánsko – 7. den – Petra

41. Jordánsko – 7. den – Petra

42. Jordánsko – 7. den – Petra

43. Jordánsko – 7. den – Petra

44. Sedmý den • Den, který následoval po ukončení výstavy byl věnován celodennímu výletu. Cílem bylo město Nabatejců vytesané v pískovcových skalách – Petra. • Celodenní výlet do Petry byl pro všechny obrovským zážitkem. Je jasné, proč byla Petra zařazena mezi Novodobých sedm divů světa, to prostě nelze popsat, to se musí zažít.

45. Jordánsko – 8. den – cesta domů

46. Jordánsko – 8. den – cesta domů

47. Jordánsko – 8. den – cesta domů

48. Jordánsko – 8. den – cesta domů

49. Osmý den • Týden uběhl jako voda a nás čeká cesta domů. Opět s Turkish airlines, jen se šestihodinovou pauzou v Istanbulu. • Sice jsme dost unavení, ale rychle vyměňujeme jordánské dináry za turecké liry, kupujeme žetony na metro a vyrážíme k Modré mešitě a Hagia Sophii. • A pak už opravdu domů…