3- DNIOWA WYCIECZKA 18- 20 CZERWCA 2013r.

3- DNIOWA WYCIECZKA 18- 20 CZERWCA 2013r. OPOLE–WIELICZKA–KRAKÓW. UŚCISKI I CAŁUSKI….

khoi

3- DNIOWA WYCIECZKA 18- 20 CZERWCA 2013r.

1. 3- DNIOWA WYCIECZKA 18- 20 CZERWCA 2013r. OPOLE–WIELICZKA–KRAKÓW

2. UŚCISKI I CAŁUSKI… Rankiem, 18 czerwca, uczniowie Szkoły Integracyjnej w Szalejowie Górnym przygotowywali się do wyprawy na pierwszą 3- dniową szkolną wycieczkę. Po sprawdzeniu przez policję sprawności technicznej naszego autobusu, pożegnaniu z rodzicami, nauczycielami, kolegami i koleżankami, wsiedliśmy do pojazdu i ruszyliśmy w drogę.

3. Pierwszy etap podróży…

4. Uczymy się bawiąc

5. Trochę egzotyki Po półtoragodzinnej jeździe dotarliśmy do opolskiego ZOO. Mogliśmy podziwiać zwierzęta zamieszkujące różne kontynenty, zgromadzone w tym, jednym miejscu. Szczególne zainteresowanie naszych uczniów wzbudziła ptaszarnia. Uwieńczeniem zwiedzania była zabawa na placu zabaw i zimne lody.

6. Wzajemna fascynacja?

7. Chwila relaksu

8. Pożegnanie z …

9. Niespodziewane manewry na autostradzie Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów okazało się, że na autostradzie odbywa się symulacja wypadku. W związku z tym autostrada została „zakorkowana”. Na nasze szczęście staliśmy około 40 minut, a nie jak prognozowały komunikaty w radio, nawet 3 godziny. Nie był to przyjemny etap podróży, bo temperatura przy asfalcie osiągała ponad 60⁰C. Wysiedliśmy z autobusu i udaliśmy się w poszukiwaniu cienia.

10. Manewry na autostradzie

11. WWieliczce Po wyczerpującej przygodzie na autostradzie w końcu dotarliśmy do Kopalni Soli w Wieliczce. Udaliśmy się wraz z bagażami do miejsca zakwaterowania.

12. Rozpoczynamy zwiedzanie … Zostawiliśmy bagaże i udaliśmy się w niezwykłą podróż po Kopalni Soli

13. Po drodze napotkaliśmy Skarbnika wielickiej kopalni, który dawał nam do wykonania niezwykłe zadania.

14. Wśród nas znajdowała się królewna Kinga, która otrzymała zaręczynowy pierścień od swego królewicza.

15. I jeszcze pożegnalne zdjęcie ze Skarbnikiem. Następnie udaliśmy się na zasłużony odpoczynek. Chociaż, gdy dotarliśmy do sypialni jakoś wszystkim uczniom przeszła chęć spania i wróciły siły do zabawy!!!

16. Nastał ranek. Zjedliśmy śniadanie i udaliśmy się do Krakowa. A dokładnie na Wawel.

17. I zaczęło się zwiedzanie - Katedra

18. Dzwon Zygmunta…

19. Wawel w miniaturze

20. No i spotkanie ze Smokiem Wawelskim

21. Mogliśmy podziwiać piękną architekturę Uniwersytetu Jagiellońskiego i usłyszeć z nim związane legendy, a następnie udaliśmy się do Kościoła Mariackiego.

22. Podziwialiśmy ołtarz wykonany przez Witta Stwosza i słyszeliśmy hejnał z Wieży Mariackiej.

23. Na koniec dnia zwiedziliśmy średniowieczny (podziemny) Kraków, a kiedy wyszliśmy na zewnątrz zachwycił nas Kraków nocą.

24. Kolejny dzień atrakcji - Kazimierz

25. Kościół na Skałce i krypty zasłużonych Polaków…

26. …Tak pięknie spędzone trzy dni zakończyliśmy 2 godzinnym relaksem w Aqua Parku. Myślę, że mogę w imieniu wszystkich uczestników powiedzieć, że wycieczka była wspaniała. Wszyscy mieliśmy mnóstwo niezapomnianych wrażeń i wszyscy chcielibyśmy powtórzyć taki wyjazd za rok. A miejscem podróży będzie…