Finnország

Készítette: Nemcsek Gábor. Finnország. Képek, beszélgetések, Finnországról és ami mögötte van. Kirándulások Új emberek megismerése Munka Egy rövid összefoglalót fognak látni, amivel betekintést nyerhetnek utazásunk 6 hetébe. Finnországról. Az új világ felfedezése.

katima

Finnország

1. Készítette: Nemcsek Gábor Finnország

2. Képek, beszélgetések, Finnországról és ami mögötte van. Kirándulások Új emberek megismerése Munka Egy rövid összefoglalót fognak látni, amivel betekintést nyerhetnek utazásunk 6 hetébe. Finnországról

3. Az új világ felfedezése A háttérben, Helsinki egyik központját láthatják, a vonat és a busz végállomást ahonnan néhányan itt nap mint nap megfordultak. Bizonyára kedves hallgatók, felmerülhetnek a kérdések, hogy alkalmazkodtunk, milyen volt egy idegen országban, élni, dolgozni, valamint közlekedni. Gyakorlatilag bedobtak minket a mély vízbe, a Finn kísérőnk egyszer elvitt Helsinkibe de már nem kísért vissza. A feladat tehát visszajutni Vantaaba. Nem kis feladat volt, tiszta túlélés törvénye, mintha a DiscoveryChannelben lettem volna. Minden kezdet nehéz, a száz lépés is egy lépéssel indul, mondhatnék még ilyen közhelyeket. De az igazság az hogy az ember alkalmazkodó, ahogy teltek a napok,hetek, már tudtuk , melyik busz hova, mikor megy, hol vannak a látványosságok, fontos csomópontok, boltok, italboltok. Be kell vallanom, és ez egy nagy igazság ha Finnországba egyszer elnéznek ne a boraikat kóstolják.

4. A repülő tér mellett laktunk, a munkahelyem 10 percre volt. (Mármint busszal) • 4 emeletes lak volt, mi a 4. emeleten laktunk, közös fürdő, mosoda, konyha. Itt is az alkalmazkodásé volt a főszerep, az önállóságról. Voltak néha közös ebédek, közös programok, megbeszélések. A csapatban voltak klikkek, de ez természetes is hiszen mindenki más helyről jött, más értékrend, más nézetek. Amivel nincs is baj. A szállás

5. Tudják, ez egy megmérettetés volt, hiszen belementünk egy olyan feladatba, küldetésbe, melynek nem tudtuk, hogy negatívak vagy pozitívak lesznek e azok a töltetek amivel kinn találkozunk. Mind kettőben volt részünk. A kirándulások jók voltak, az ételek beszerzésével, illetve biztosításával az elején voltak problémák. Őszintén szólva ez az utazás sokat adott, láttam néhány újdonságot szakmailag, viszont ez az életemben egy szünet, telelés is volt ahol át tudtam gondolni számtalan dolgot.

6. Életemben először dolgoztam külföldön, az idő beosztás azaz a munka idő nagyon emberbarát. Mindenki 8 órát dolgozik általánosságban, valamint csendben, feszültség mentesen. Ez a megállapítás csak az én nézőpontom, ahol mi voltunk Attilával a Chico’s-ban ez volt a jellemző. Akikkel mi találkozunk, Finnek kedvesek, közvetlenek, segítőkészek voltak. A Munkahely

7. Természetesen ott jobban élnek, nem a számlákra rakják félre a pénzt, hanem egy új kanapéra, valamint műszaki cikkekre. Az átlag fizetés 2 ezer euró. Egy laptop 400 euró. Ha elkezdünk számolni az itthoni viszonyokhoz képest hatalmas a különbség. • A mentalitás is egészen más, igazán ráérősek, nem stresszesek. • A fő munkakör a konyhán, az előkészítés valamint a la cart. Figyelmesek voltak, fordítottak, megértettük egymást, így gördülékeny volt a munka. Mindig kaptunk kiadós ebédet, mi választhattuk és el is készíthettük az ebédünket.

8. A Konyha

9. Vendégtér

10. Kirándulások Képekben

11. A finn iskola/tankonyha

12. Az ottani iskolában a konyhák sokkal nagyobbak és kisebb csoportokban dolgoznak. A különbség, továbbá hogy a kihelyezett gyakorlati munkahelyük 3 évig nem állandó. Több helyre helyezik ki őket, ami azt jelenti, hogy fél évente váltják a munka helyet, illetve stílusokat, minőséget. Tehát dolgoznak gyors étteremben, átlag étteremben, gourmetétteremben. Így betekintést kapnak a szakmába széles körben. Az oktatás nagyon színvonalas, és nem csak a szakács oktatásuk.

13. Hatalmas élményt adott mikor, 4 pincérnővel elmehettünk bulizni a Sokos Hotelbe. Ők ott megmutatták, hogy tudnak bulizni a finnek. Néha-néha elég sokat tudnak inni. De erre is elmondták a magyarázatot. Nem munka után isznak, hanem a szabadnapokon. Akkor viszont bepótolnak mindent, és akkor elengedik magukat. A nők jönnek a férfiak otthon maradnak a gyerekkel, milyen érdekes. Sok szokás más ott. Kezet is csak egyszer fognak, amikor bemutatkozunk, utána nem. A buszokat pedig le kell inteni, különben nem állnak meg. Sok helyre csak 21-22 éves kor betöltése esetén lehet bemenni.(Éjszakai helyek). Alkoholt csak alkohol boltban lehet kapni, szigorú szabályzások vannak rá. Társadalmi élet

14. Sok élménnyel gazdagodtunk, köszönjük mindazoknak akik lehetővé tették ezt.. • Ismeretségek is kötődtek • Sok emberben felmerül a kérdés vissza mennénk-e dolgozni, vissza mennék-e ? Mikor leszállt a repülő Ferihegyen egyből mondtam, hogy igen. Mostanra változott néhány dolog, tehát ma már elgondolkodnék, de ki tudja mit hoz az élet. Összegzés

15. Köszönöm a Figyelmüket!