PEREŁKI STOLICY

Wycieczka do Warszawy dla uczniów klas szóstych SP 7 w Ełku realizowana w projekcie „To Lubię...” w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006 Działanie 2.1.a „Dotacje dla szkół na projekty rozwojowe”. PEREŁKI STOLICY. WYCIECZKA DO WARSZAWY 24-25.05.2007.

hamlin

PEREŁKI STOLICY

1. Wycieczka do Warszawy dla uczniów klas szóstychSP 7 w Ełku realizowana w projekcie „To Lubię...” w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów Ludzkich 2004-2006 Działanie 2.1.a „Dotacje dla szkół na projekty rozwojowe”.

2. PEREŁKI STOLICY WYCIECZKA DO WARSZAWY24-25.05.2007

3. Ranne wstawanie nie należy do przyjemności, ale gdy w perspektywie jest wyjazd na wycieczkę, głowa sama odrywa się od poduszki  . Już o 5 rano spotkaliśmy się przed sklepem Smaczek, gdzie czekał na nas autokar i opiekunki: p. Małgorzata Jabłońska, p. Bogna Korf oraz p. Urszula Wysocka. Zaopatrzeni w prowiant, dobry humor i przestrogi rodziców ruszyliśmy w podróż. Jazda autokarem jest zawsze przyjemna w miłym towarzystwie, a my taką właśnie grupą jesteśmy. Podróż umilały nam dźwięki muzyki i oczywiście zapasy przygotowane przez rodziców ( nie wspominamy o niezbyt zdrowej żywności przemyconej ukradkiem). Nawet nie spostrzegliśmy, kiedy wjechaliśmy na przedmieścia Warszawy. A więc to już….

4. Zwiedzanie stolicy rozpoczęliśmy od jej najpiękniejszych zakątków. Oczarowały nas Łazienki z niepowtarzalnym ogrodem, Pałacem na wodzie, pomnikami i zwierzętami dostojnie przechadzającymi się po alejkach.

5. Pałac na wodzie

6. Jeden z posągów w Łazienkach Stanisław August Poniatowski bardzo cenił sobie sztukę, był jej mecenasem. Oto jeden z posągów stojący na dachu Pałacu Łazienkowskiego.

7. Paw w Łazienkach Jeden z pawi wędrujących po Parku Łazienkowskim. Mają piękne ogony, które wszystkim bardzo się podobały.

8. Pomnik Henryka Sienkiewicza Pomnik polskiego powieściopisarza Henryka Sienkiewicza.

9. Ale upał! Było nam bardzo gorąco ale wytrzymaliśmy :) :) :)

10. Marta na Placu Łazienkowskim Nasza zadowolona z wycieczki koleżanka - Marta Sobczak.

11. Grupa na tle pomnika Fryderyka Chopina

12. Z Łazienek udaliśmy się na Stare Miasto. Wąskie uliczki w niczym nie przypominają wielkiego miasta, ale temu zakątkowi stolicy nadają specyficzny klimat. Podobał nam się Rynek, na którym nie brakowało kwiatów i artystycznych prezentacji. Można było pojechać prawdziwą dorożką, popatrzeć na Wisłę, choć na chwilę przenieść się w atmosferę minionych lat.

13. Kolumna Zygmunta Jest to kolumna Króla Zygmunta III Wazy. Przeniósł on stolicę Polski z Krakowa do Warszawy. Kolumnę postawił jego syn – Władysław IV, ponieważ chciał uczcić pamięć swojego ojca.

14. Warszawska Syrenka • Pomnik Syrenki. Jest ona herbem Warszawy.

15. Przy dzwonie Wszyscy dotykali dzwonu lewą ręką i wypowiadali życzenia. Może kiedyś się spełnią…

16. Kamienne Schodki Zdjęcie grupowe na Kamiennych Schodkach.

17. Pomnik Małego Powstańca Zając, Junior, Marek i Jabłko przy pomniku Małego Powstańca

18. Na Starówce

19. ZamekKrólewski Zwiedziliśmy wnętrza Zamku Królewskiego. Oto Henio na Placu Zamkowym.

20. Nasze łasuchy Dawid i Karol pałaszują pyszne lody …

21. Kosma i Damian Damian Kosmala przy swojej aptece :)

22. Przy Grobie NieznanegoŻołnierza Dziewczyny i pan przewodnik przy Grobie Nieznanego Żołnierza.

23. Drugi dzień naszego pobytu w Warszawie też był pełen atrakcji. Byliśmy w Muzeum Techniki, Pałacu Kultury i Nauki oraz kinie Imax. Każdy powinien popatrzeć na stolicę naszego kraju z tarasu widokowego. Dopiero stamtąd widać, jaka jest wielka.

24. Muzeum Techniki i pierwszy polski kalkulator: ARR Ten kalkulator zużywał tyle prądu, że podłączano go do linii tramwajowych. Przestawały wtedy jeździć tramwaje.

25. W Muzeum Techniki Damian, Karol i Dawid. W tle sztuczny satelita Sputnik.

26. Przed Pałacem Kultury

27. Panorama Warszawy

28. W kinie Imax Ostatni przystanek – Kino Imax

29. I już w domu, wśród naszychjezior…

30. KONIEC Twórcy: David Dueńas Flores Marek Cierpicki Piotr Jarzębowski Klasa VI a, rok szkolny 2006/ 2007