GIMNAZIJA TITUŠA BREZOVAČKOG

GIMNAZIJA TITUŠA BREZOVAČKOG. Međunarodna suradnja gimnazije Tituša Brezovačkog, Zagreb i gimnazije Naestved, Danska. Stručna ekskurzija, Danska 2007. Naestved. 1. dan u Berlinu.

edythe

GIMNAZIJA TITUŠA BREZOVAČKOG

1. GIMNAZIJA TITUŠA BREZOVAČKOG Međunarodna suradnja gimnazije Tituša Brezovačkog, Zagreb i gimnazije Naestved, Danska Stručna ekskurzija, Danska 2007. Naestved

2. 1. dan u Berlinu Ujutro oko 9 sati stigli smo u Berlin, glavni grad SR Njemačke i ujedno prvu postaju našega putovanja. Berlin smo prvo razgledali kroz stakla autobusa, i upoznali se s njegovom prošlošću, sadašnjošću i budućnošću. Potom smo prošetali gradom i usput obišli njegove znamenitosti i zanimljivosti koje pokazuju sjaj i bogatstvo njemačke kulturne i političke povijesti (Reichstag -zgradu njemačkog parlamenta, veličanstvena Brandenburška vrata, široku Fridrichstrasse, ugledno Humboldtovo sveučilište, spomenik «starom Fritzu» i berlinsku katedralu, ali i one koji buduće njemačke i europske naraštaje ljudi upozoravaju na tragiku nacionalsocijalizma i komunizma, dviju totalitarnih ideologija koje je iznjedrila upravo ova zemlja: spomenik žrtvama holokausta podignut na mjestu nekadašnjega Hitlerovoga bunkera te ostatke nesretnog Berlinskog zida i spomenik njegovim žrtvama.

3. 1. dan u Berlinu Kako najbolje opisati Berlin? Berlin je bez imalo pretjerivanja povijesni muzej na otvorenom. On je također uzbudljiva, ali i pomalo kaotična mješavina triju megalomanija: one Hohenzolerna, zatim DDR-ovskog utopijskog socijalizma i naposlijetku one velikih kapitalističkih kompanija, koja je još uvijek na djelu. Berlin je i grad nasilnog obračunavanja s vlastitom prošlošću što se vjerojatno najjasnije vidi na primjeru arhitektonsko-urbanističkih promjena u istočnome dijelu Berlina. Međutim, on je i jedan od najznačajnih gradova u Europskoj Uniji, koji danas ima sve jasniju viziju svoga razvoja pa stoga za njegovu budućnost ne treba strahovati (usprkos dugovima u koje je zapao!). Bilo kako bilo, Berlin je svakako metropola koju valja barem površno upoznati. Vjerujem da smo mi taj cilj ispunili. Sven Španić, 2d

4. 2. dan - Rostock

5. Dolazak u Dansku Oko 17 sati stigli smo u Naestved Gymnasium gdje su nas čekali naši domaćini. Nakon riječi dobrodošlice njihove ravnateljice i upoznavanja, dio hrvatskih učenika (oni koji nisu u školskom zboru) krenuli su prema hostelu a ostali učenici koji su 2 dana bili smješteni u nekoj obitelji ostali su u školi na večeri.

6. 3. dan Lejre - Roskilde Prvo smo posjetili Lejre, središte jedne od vikinških državnih struktura na području današnje Danske. Ondje smo posjetili muzej koji sadrži izloške vezane uz vikinško, ali i novija razdoblja povijesti ovoga području. Vidjeli smo i Skibssaetningen, groblje dugo 86 m koje je kamenjem formirano u obliku broda (brod simbolizira prijelaz pokojnika na drugi svijet), a koje potječe iz željeznog ali i vikinškog doba.

7. U Roskildu smo najprije posjetili Muzej vikinških brodova (dan. Vikingeskibs museet), koji čuva pet originalnih vikinških brodova koji su u 11. st. potopljeni 15 km sjeverno od Roskildea da bi stvorili barijeru koja bi potencijalnim neprijateljskim brodovima priječila put do gradske luke i tako štitila ondašnje kraljevsko sjedište Danske. Brodovi su izvađeni s dna roskildskoga fjorda tek 1962. godine i nakon pažljive restauracije izloženi u muzeju.

8. Poslije muzeja posjetili smo roskildsku katedralu (dan. Roskilde Domkirke). U njoj, uglavnom u kićenim sarkofazima, počivaju danski monari tj, kraljevi i kraljice.

9. U utorak smo u naestvedskoj gimnaziji s tamošnjim učenicima sudjelovali na njihovoj nastavi i to na način da smo se podijelili u miješane skupine (sastavljene od danskih i naših učenika) te ispitivali jedni druge o načinu života i općenito o sličnostima i razlikama. 4. dan – u školi

10. posjet gradonačelniku Naestveda Posjetili smo gradsku vijećnicu gdje je nas i naestvedske učenike u prostoriji gradskoga vijeća primio gosp. Hening Jensen, gradonačelnik Naestveda. Nakon što se rukovao s nama, gradonačelnik nas je upoznao s načinom upravljanja gradom i radom vijeća te političkim, socijalnim i obrazovnim obilježjima života u Naestvedu i Danskoj općenito. Govorio je i o potrebi bliske suradnje pa i ujedinjenja europskih država

11. Zatim je zamolio jednu našu učenicu da kaže nekoliko riječi o Hrvatskoj.

12. Nakon toga smo otišli do crkve sv. Petra (dan. Sankt Peder Kirke), gdje smo između ostalog vidjeli fresku iz 14. stoljeća koja prikazuje kralja Valdemara II. i njegovu suprugu Helvegu kako se mole klečeći, jednu od rijetkih koja se može naći u protestanskim crkvama.

13. Zajednička priprema večere u školi

14. Ukusno pripremljena večera bila je poslužena oko 18 h.

15. 5. dan – u školi U srijedu ujutro bili smo prisutni na pojedinim školskim satovima. Nastava je u mnogim pogledima bila slična našoj (koristili su klasičnu ploču, radili u grupama, disciplina nije bila najizvrsnija), ali su se vidjele i poneke razlike. Tako na primjer nastavnik nije bilježio prisutnost učenika niti je sankcionirao kašnjenja pojedinih učenika, a činilo se i da je odnos između njega i učenika opušteniji nego odnos nastavnika i učenika u nas.

16. Stevens klint To su klifovi izgrađeni od krede. Na izlet su s nama išli i danski učenici, te njihov profesor, koji nam je pričao o geološkim obilježjima Danske i ovim klifovima. Kada smo stigli do Stevens klifova, nakon kraćeg predavanja od strane vodića o klifovima, okušali smo se u traženju fosila, u čemu su neki imali više, a neki manje sreće.

17. u školi scenskih umjetnosti

18. MGP U 19 h u školi je počeo tzv. MGP, glazbeno natjecanje na kojem je nastupilo osam danskih i naša glazbena skupina. Naši glazbenici su bili izvrsni drugi.

19. 6. dan – Kopenhagen Uz vodstvo naestvedske profesorice povijesti obišli smo kopenhagenske znamenitosti: slavnu Malu sirenu (dan. Den Lille Havfrue), zatim u svijetu nešto manje poznatu fontanu Gefion (dan. Gefion Springvandet), kraljevsku palaču Christiansborg Slot, spomenik biskupu Abšalonu, zgradu danskog Folketinga, kraljevsku knjižnicu «black Diamond» (službeno Det Kongelige Bibliotek) i dr.

20. 7. dan – u školi i povratak U školi smo imali određene dramske aktivnosti te su danski i naši glazbenici za oproštaj zajedno otpjevali jednu lijepu dansku pjesmu. Gimnaziju smo napustili malo poslije podneva.

21. Hvala danskim domaćinima koji su nas vrlo lijepo ugostili! Hvala Gradskom uredu za obrazovanje, kulturu i šport što nam je omogućio prijevoz do Danske! Hvala Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa što nas je financijski pomogao! I sljedeće godine idemo u Dansku! Učenici i profesori Gimnazije Tituša Brezovačkog, Zagreb