Projekt Comenius-Litva

Projekt Comenius-Litva. Dávid Bernáth 9.A.

dasan

Projekt Comenius-Litva

1. Projekt Comenius-Litva Dávid Bernáth 9.A

2. V dňoch 6.-11.októbra 2013 sme sa zúčastnili výmenného pobytu v Litve v rámci projektu Comenius. Zišli sme sa pred našou školou o 17. hodine . S rodičmi sme sa rozlúčili a čakala nás 17 hodinová cesta strávená v autobuse. Cestovali sme 4. žiaci a 6 pani učiteľky. V Košiciach k nám pristúpili 3. žiaci a 2 pani učiteľky z partnerskej školy z Maďarska.

3. V pondelok ráno o 10. hodine sme dorazili do mesta Vilnius a pred školou nás čakali deti s rodičmi, u ktorých sme mali byť ubytovaní. Po vybalení a zoznámení sme mali voľný program,ktorý sme strávili s deťmi u ktorých sme boli ubytovaní.

4. V utorok sme dorazili do školy a zoznámili sme sa so žiakmi školy. Žiaci nám začali predstavovať svoju školu, po ktorej nasledovali prezentácie. Každá krajina prezentovala svoj štát, vrátane nás. Po prezentáciach pokračovali ukážky ich ľudových tancov a piesní. Po skončení festivalu nasledovala návšteva Magistrátu mesta Vilnius. Zaujimavosťou bolo, že budova Magistrátu má 20 poschodí. Po odchode z magistrátu nasledovala prehliadka mesta (autobusom).

5. V stredu ráno sme sa všetci stretli v škole. Vyrazili sme autobusom na návštevu ostrova Trakai . Na ostrove sa nachádza hrad, ktorým nás sprevádzala anglická sprievodkyňa. Po prehliadke hradu sme išli do reštaurácie, kde sme si objednali ich tradičné jedlo Kibinai. Bolo to veľmi chutné.

6. Vo štvrtok sme dorazili do školy, kde nás čakali aktivity, ktoré si pre nás pripravili pani učiteľky a žiaci. Po zábave nasledoval obed v školskej jedálni . Poobede sme sa vrátili do hostiteľských rodín, kde sme spolu trávili pár hodín. O 17. hodine sme sa vrátili do školy, kde sa konal koncert. Po koncerte nasledovala diskotéka. O 21. hodine sme sa rozlúčili a išli do hostiteľských rodín.

7. V piatok ráno som zbalený a prichystaný na cestu dorazil pred hotel Karolína, kde boli ubytované naše pani učiteľky. Odprevadiť ma bola aj rodina, u ktorej som býval. Rozlúčka bola smutná a dojemná. Som rád že som mal tú príležitosť spoznať inú krajinu, iných ľudí a iné tradície.