Lagu moden
This presentation is the property of its rightful owner.
Sponsored Links
1 / 396

现代歌 Lagu Moden PowerPoint PPT Presentation


  • 278 Views
  • Uploaded on
  • Presentation posted in: General

现代歌 Lagu Moden. 花又开好了 终 Hua you kai hao le 于 终于思念的人相聚 Zhong yu si nian de ren xiang ju 终于所有的伤痊癒 Zhong yu suo you de shang quan yu 花又开好了 终于 Hua you kai hao le zhong yu. 心又长满了 勇气 Xin you zhang man le yong qi 看一场电影 主角是自己 Kan ti chang dian ying Zhu jue shi zi ji 倒放着人生的缩影

Download Presentation

现代歌 Lagu Moden

An Image/Link below is provided (as is) to download presentation

Download Policy: Content on the Website is provided to you AS IS for your information and personal use and may not be sold / licensed / shared on other websites without getting consent from its author.While downloading, if for some reason you are not able to download a presentation, the publisher may have deleted the file from their server.


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - E N D - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Presentation Transcript


Lagu moden

Lagu Moden


Lagu moden

Hua you kai hao le

Zhong yu si nian de ren xiang ju

Zhong yu suo you de shang quan yu

Hua you kai hao le zhong yu


Lagu moden

Xin you zhang man le yong qi

Kan ti chang dian ying

Zhu jue shi zi ji

Dao fang zhe ren sheng de suo ying


Lagu moden

Hui yi shi tian fu ye shi zhong tian di

Rang yan lei wu jin

Bu xiang zhang da ceng jing

Hui bu qu de guang ying


Lagu moden

Shui dao wo dao mo sheng de jing di

Zheng fa ti ke lei di xu yao duo shao tan xi shui dong wo

SHERO TO ZERO


Luo ru zui gu dan de jue di wo yi ci yi ci xiang fang qi hua you kai hao de ke neng

Luo ru zui gu dan de jue di

Wo yi ci yi ci xiang fang qi

Hua you kai hao de ke neng


Huo xu bu cun zai ji lv zou guo zui jue wang de qi qu wo yi ci yi ci wen zi ji

Huo xu bu cun zai ji lv

Zou guo zui jue wang de qi qu

Wo yi ci yi ci wen zi ji


Hua you kai hao de na tian hai you duo yao yuan ju li

Hua you kai hao de na tian

Hai you duo yao yuan ju li


Lagu moden

BFF

You de shi hou wo men jiu zhan zhan jing jing yi qi zou

you de shi hou wo men wei yi ju hua er zhou mei tou

Shi guang shi ru ci cong rong yong you wo men de suo you


Lagu moden

Ku guo xiao guo ji dong gan dong wo You de shi hou cai fa xian yi jing du guo duo shao ge shi hou

Ni bi qing ren guo xin wo jie mei fen dan you chou


Lagu moden

Ni bi jia ren geng dong wo pei wo nan guo

Ou er xiang ge jia xiang di an zhong de bi sai

Que wei ni guang rong


Lagu moden

Ni de ai xiang shu guang si mian ba fang mei you di fang jiao yuan fang

Wo men kan guo man tian de xing guang ni de hao he huai

Cheng jiu wo men mei man


Lagu moden

Ni de ai ba hei bai dou qu gan lai bu ji ti hui gan shang

Wo men yao dao geng hao de di fang

Qing ni wang qian kan shui zhan zai cai hong wei duan

Bffbffbff.


Wo yao fei wo yao fei fei yue shang bei yi zhong jie jin guang de gan jue zi you shi meng xiang

Wo yao fei

Wo yao fei fei yue shang bei

Yi zhong jie jin guang de gan jue

Zi you shi meng xiang


Lagu moden

Wu bian wu ji de neng yuan

Wo gan fei you meng jiu zhuiYi zhong jiao ao zun yan de mei

Ju da de kao yan


Xian zai jiu yao kua yue fei fei fei fei fei fei wo xiang fei zhui zhui zhui zhui zhui

Xian zai jiu yao kua yue

Fei fei fei fei fei fei

Wo xiang fei

Zhui zhui zhui zhui zhui


Jue bu hou tui fei fei fei fei fei fei ya wo xiang fei ya

Jue bu hou tui

Fei fei fei fei fei fei

YA~

Wo xiang fei YA~


Lagu moden

Wo yao yong li fei bu guan you duo yuan

Chao yue le ji xian tian zhan de mao xian

Wo yao yong gan zhui ben xiang dao zhong dian


Lagu moden

Tong guo de lei shui huan lai shi tian mei

Wo yao yong li fei bu guan you duo yuan

Chao yue le ji xian tian zhan de mao xian


Wo yao yong gan zhui ben xiang dao zhong dian

Wo yao yong gan zhui ben xiang dao zhong dian

Tong guo de lei shui huan lai shi

tian mei

Wo yao fei


Lagu moden

Wo yao fei fei yue shang bei

Yi zhong jie jin guang de gan jue

Zi you shi meng xiang

Wu bian wu ji de neng yuan

YA~


Lagu moden

Wo gan fei you meng jiu zhuiYi zhong jiao ao zun yan de mei

Ju da de kao yan

Xian zai jiu yao kua yue


Fei fei fei fei fei fei wo xiang fei zhui zhui zhui zhui zhui jue bu hou tui

Fei fei fei fei fei fei

Wo xiang fei

Zhui zhui zhui zhui zhui

Jue bu hou tui


Fei fei fei fei fei fei ya wo xiang fei ya wo yao yong li fei bu guan you duo yuan

Fei fei fei fei fei fei

YA~

Wo xiang fei YA~

Wo yao yong li fei bu guan you duo yuan


Lagu moden

Chao yue le ji xian tian zhan de mao xian

Wo yao yong gan zhui ben xiang dao zhong dian

Tong guo de lei shui huan lai shi

tian mei


Wo yao fei

Wo yao fei


Get high get high rang wo men get high yong shuang shou ba tian cheng kai oh get high

Get High

Get High

Rang wo men get high

Yong shuang shou ba tian cheng kai

OhGet High


Lagu moden

Yao suo you ren dou ming bai

Lei shui dou bu ying gai

Yin wei wo you ni de ai

baby you are always on my mind


Lagu moden

Ye xu ming tian bu zhi gai wang na li qu

Ye xu bu zai you ru ci mei de feng jing

Dan shi zong hui you yi duan xuan lv zai wo xin li


Lagu moden

Fan fu chang zhe lang man mei li

You yi ge meng zai yao yuan shen hai

Xing fu de lu pei ni qu deng dai


Zong hui you yi tian neng kan jian wei lai wo de ai wei ni zai get high rang wo men get high

Zong hui you yi tian neng kan jian wei lai

Wo de ai wei ni zai

Get High

Rang wo men Get High


Lagu moden

Yong shuang shou ba tian cheng kai

OhGet High

Yao suo you ren dou ming bai

Lei shui dou bu ying gaibaby you are always on my mind


Yin wei wo you ni de ai baby you are always on my mind ceng jing hai pa bu zhi gai wang na li qu

Yin wei wo you ni de ai

baby you are always on my mind

Ceng jing hai pa bu zhi gai wang na li qu


Lagu moden

Ceng jing he ji mo xiang chu yi you mo qi

Dan shi zong hui you yi dao yang guang zai wo xin di

Gei wo li liang jian chi dao di


Lagu moden

You yi ge meng zai yao yuan shen hai

Xing fu de lu pei ni qu deng dai

Zong hui you yi tian neng kan jian wei lai


Wo de ai wei ni zai get high rang wo men get high yong shuang shou ba tian cheng kai oh get high

Wo de ai wei ni zai

Get High

Rang wo men Get High

Yong shuang shou ba tian cheng kai

OhGet High


Lagu moden

Yao suo you ren dou ming bai

Lei shui dou bu ying gai

Yin wei wo you ni de ai

baby you are always on my mind


Get high rang wo men get high yong shuang shou ba tian cheng kai oh get high

Get High

Rang wo men Get High

Yong shuang shou ba tian cheng kai

OhGet High


Lagu moden

Yao suo you ren dou ming bai

Lei shui dou bu ying gai

Yin wei wo you ni de ai

baby you are always on my mind


Wushu

Wushu


Lagu moden

Wushu juga dikenali sebagai seni mempertahankan diri. Gerakannya merangkumi tendangan, tumbukan, dan sebagainya. Wushu mendapat sokongan daripada rakyat China kerana ini adalah harta pusaka yang diwarisi sejak turun-temurun .


Lagu moden

Beatbox


Negaraku

NEGARAKU


Negaraku1

NEGARAKU

NegarakuTanah tumpahnya darahkuRakyat hidupBersatu dan majuRahmat bahagiaTuhan kurniakanRaja kitaSelamat bertakhtaRahmat bahagiaTuhan kurniakanRaja kitaSelamat bertakhta


Lagu moden

VARSITIKITA


Lagu moden

Lihat kampusku yang tenang

Damainya alam ciptaan Tuhan

Panduan ilmu dan keimanan

Amal dan jernih digabungkan

Lautan ilmu kita harumkan

Sumber ilmu berkembangan

Inilah varsiti kita

Ditengahkan hasrat rakyat kita

Dari mula untuk semua

Bagai tanda perjuangan kita


Lagu moden

Bangun berbakti membela

Memupuk insan jiwa bertakwa

Memimpin manusia semua

Kenal akan adat unggulnya

Membina negara senantiasa

Maju berilmu dan bahagia

Inilah varsiti kita

Ditengahkan hasrat rakyat kita

Dari mula untuk semua

Bagai tanda perjuangan kita


Lagu moden

Bangunberbaktimembela

Memupukinsanjiwabertakwa

Memimpinmanusiasemua

Kenalakanadatunggulnya

Membinanegarasenantiasa

Majuberilmudanbahagia


Tarian singa

Tarian Singa


Lagu moden

,

Tarian Singa adalah salah satu tarian tradisional masyarakat cina di mana penari akan meniru pergerakan singa dengan menggunakan kostum singa. Kostum singa itu dimainkan oleh dua penari dari bahagian hadapan dan bahagian belakang .Tarian singa ini biasanya akan diiringi oleh gong, dram, dan dentuman mercun .


Penukaran topeng wajah

Penukaran Topeng Wajah


Lagu moden

Bian Lian (pinyin: bian Lin)adalah seni dramatik tradisi China yang merupakan sebahagian dari opera Sichuan. Pelakon akan memakai kostum yang berwarna-warni dan menukar topeng mengikut rentak muzik. Mereka bergantung kepada pelbagai jenis topeng, dan berubah-ubah untuk menghasilkan pelbagai efek.


Lagu moden

Tarian tradisional


Lagu moden

Akrobatik Cina

dan

Qi Gong


Lagu moden

PersembahanAkrobatik dan Qi Gong amat terkenal di persada antarabangsa. Aksi-aksi dan gerak gerinya yang mencabar. Persembahan Qi Gong pula merupakan sebagai satu kesenian silat kaum Cina yang dapat menguatkan badan.


Diabolo

Diabolo


Lagu moden

Yoyo Cina ialah permainan dari China yang mempunyai dua cakera yang sama saiz yang dihubungkan oleh gandar yang panjang. Yoyo Cina akan berpusing pada tali yang diikat pada dua batang kayu kecil. Pemain akan menggunalkannya untuk membuat pelbagai pergerakan.


Tarian moden

TarianModen


Lagu moden

1 MALAYSIA


Lagu moden

  • He xin nian

  • He xin nian zhu xin nian

  • Xin nian na nian lian lian

  • Bao zhu sheng sheng cui ren xiang you nian


  • Lagu moden

    He xin nian zhu xin nian

    Xin nian na nian lian nian

    Sui yue you you guang yin ru jian


    Lagu moden

    Hui shou wang shi ru yan tong ku xin suan

    Ji wang cong jin wan shi ru yuan


    Lagu moden

    He xin nian zhu xin nian

    Xin nian na nian lian nian

    Yuan da jia dou guo ge tai ping nian


    Lagu moden

    Hui shou wang shi ru yan tong ku xin suan

    Ji wang cong jin wan shi ru yuan


    Lagu moden

    He xin nian zhu xin nian

    Xin nian na nian lian lian

    Bao zhu sheng sheng cui ren xiang you nian


    He xin nian zhu xin nian xin nian na nian lian nian sui yue you you guang yin ru jian

    He xin nian zhu xin nian

    Xin nian na nian lian nian

    Sui yue you you guang yin ru jian


    Lagu moden

    Hui shou wang shi ru yan tong ku xin suan

    Ji wang cong jin wan shi ru yuan


    He xin nian zhu xin nian xin nian na nian lian nian yuan da jia dou guo ge tai ping nian

    He xin nian zhu xin nian

    Xin nian na nian lian nian

    Yuan da jia dou guo ge tai ping nian


    Lagu moden

    Hui shou wang shi ru yan tong ku xin suan

    Ji wang cong jin wan shi ru yuan


    He xin nian zhu xin nian xin nian na nian lian nian yuan da jia dou guo ge tai ping nian1

    He xin nian zhu xin nian

    Xin nian na nian lian nian

    Yuan da jia dou guo ge tai ping nian


    Lagu moden

    Gongxi gong xi

    Mei tiao da jie xiao xiang mei ge ren de zui li

    Jian mian di yi ju hua jiu shi gong xi gong xi


    Lagu moden

    Gong xi gong xi gong xi ni ya gong xi gong xi gong xi ni

    Dong tian yi dao jin tou zhen shi hao de xiao xi

    Wen nuan de chun feng jiu yao chui xing da di


    Lagu moden

    Gong xi gong xi gong xi ni ya gong xi gong xi gong xi ni

    Gong xi gong xi gong xi ni ya gong xi gong xi gong xi ni


    Lagu moden

    Hao hao bing xue rong jie yan kan mei hua tu rui

    Man man chang ye guo qu ting dao yi sheng ji ti

    Gong xi gong xi gong xi ni ya gong xi gong xi gong xi ni


    Lagu moden

    Jing guo duo shao kun nan li jing duo shao mo lian

    Duo shao xin er pan wang pan wangchun de xiao xi

    Gong xi gong xi gong xi ni ya gong xi gong xi gong xi ni


    Lagu moden

    Dong tian yi dao jin tou zhen shi hao de xiao xi

    Wen nuan de chun feng jiu yao chui xing da di

    Gong xi gong xi gong xi ni ya gong xi gong xi gong xi ni


    Lagu moden

    Gong xi gong xi gong xi ni ya gong xi gong xi gong xi ni

    Hao hao bing xue rong jie yan kan mei hua tu rui

    Man man chang ye guo qu ting dao yi sheng ji ti


    Lagu moden

    Gong xi gong xi gong xi ni ya gong xi gong xi gong xi ni

    Jing guo duo shao kun nan li jing duo shao mo lian

    Duo shao xin er pan wang pan wangchun de xiao xi


    Lagu moden

    Gong xi gong xi gong xi ni ya gong xi gong xi gong xi ni


    Lagu moden

    Drama


    Babak pertama

    Babak Pertama


    Pei pei janganlah menangis

    :

    Pei Pei : janganlah menangis!


    Pei pei janganlah bergaduh

    :

    Pei Pei : janganlah bergaduh!


    Pei pei jangan jangan

    : !!

    Pei Pei : Jangan! Jangan!


    Babak kedua

    Babak Kedua


    Lagu moden

    ,,

    Nenek : Bangunlah peipei, nenek telah memasak sarapan kegemaran awak. Ada telur goreng, telur rebus, telur kukus dan telur separuh masak. Bangunlah


    Pei pei nek hati hati ada terluka tak

    Pei Pei : Nek! Hati-hati! ada terluka tak?


    Nenek tak apa nenek kan sudah tua haha

    ~

    Nenek : Tak apa, nenek kan sudah tua...haha


    Mei li arghh pinggan saya tergamak awak memecahkan pinggan saya

    Mei Li : Arghh!! Pinggan saya! Tergamak awak memecahkan pinggan saya!!!


    Nenek maaf maaf pei pei tangan kamu tak apa kah

    Nenek:Maaf, maaf...Pei Pei tangan kamu tak apa kah?


    Mei li pinggan ini merupakan barangan berharga keluarga saya yang diwarisi secara turun temurun

    MeiLi:Pinggan ini merupakan barangan berharga keluarga saya yang diwarisi secara turun-temurun!


    Nenek maafkan saya

    Nenek : maafkan saya!


    Mei li dahlah awak takkan memahami perasaan saya saya dah lapar cepat hidangkan makanan

    MeiLi : Dahlah! Awak takkan memahami perasaan saya. Saya dah lapar, cepat hidangkan makanan.


    Lagu moden

    mummy

    PeiPei Nek, kamu sakit pinggang lagi? biar saya memasak sarapan nanti, atau suruh mak masak pun boleh kan?


    Lagu moden

    Nenek tak perlu tak perlu!


    Lagu moden

    Mei Li : Apa?? Berani sungguh awak menyuruh saya menyediakan sarapan pagi?!!!


    Lagu moden

    Nenek : sabar sabar! nenek tahu pei pei memang cucu yang baik. Marilah kita makan sarapan!


    Lagu moden

    PeiPei Nek, hari ini saya ingin melawat ibu saya.


    Lagu moden

    Nenek Baiklah


    Lagu moden

    Mei Li : Ha! Awak masih nak melawat mak kau yang cacat tu kah?!


    Lagu moden

    Nenek : sabar sabar. pei pei sila panggil ayah datang untuk makan sarapan.


    Lagu moden

    Pei Pei Ayah! Pergi makan sarapan dah


    Lagu moden

    MeiLi:Abang! Tengok bola lagi? Saya menyokong kamu!!!


    Lagu moden

    PeiPei:Ayah! Makan sarapan dah


    Lagu moden

    Ayah:Ya.


    Lagu moden

    MeiLi:Pei! Dah berapa kali saya cakap!!! Jangan menghalang ayah awak untuk tengok bola. Itu punca kewangan untuk saraan hidup kami!


    Lagu moden

    mummy

    PeiPei:Mummy, saya tahu. Tapi, sekarang pukul berapa dah, ayah perlu makan sarapan.


    Lagu moden

    Mei Li : Ayah awak bukan budak kecil!!! Dia akan pergi makan sarapan sendiri. Jangan awak pedulikan dia!!!


    Lagu moden

    Nenek : sabar sabar. ayah peipei, marilah makan sarapan!!!


    Lagu moden

    Oh~

    Ayah : Ya, biar saya habiskan ini dahulu...


    Lagu moden

    Jolin

    MeiLiMemang muak untuk tengok muka kamu dua orang. Saya dah hilang selera. Oh, Jolin akan balik hari ini. Jolinku yang pandai lagi cerdik telah menang johan dalam pertandingan bernyanyi. Saya nak pergi menyambut kepulangan Jolin. Pei, ikut saya pergi!


    Lagu moden

    PeiPei Tak nak! Kamu kan tahu saya ingin melawati ibu hari ini.


    Lagu moden

    Mei Li : Bukankah saya dah cakap mak awak memang takkan berlari?? Awak kena pergi juga!!!


    Lagu moden

    : ~

    Nenek : Pei Pei!


    Lagu moden

    mummy

    Ayah : Pei Pei, Jangan bising lagi, awak mengikut maklah!


    Lagu moden

    Jolin

    Mei Li : Abang! Saya pergi menyambut kepulangan anak kesayangan kami ya.


    Lagu moden

    bye,

    Ayah : Selamat berjalan


    Lagu moden

    Babak KE-tiga


    Lagu moden

    JJ

    JJ : Miss, adakah anda okay?


    Lagu moden

    Jolin: !

    Jolin : saya okay!


    Lagu moden

    JJ: ,.

    JJ : Baiklah,saya pergi dulu.


    Lagu moden

    Jolin: Hey, I just met you, and this is crazy. So here's my number, and call me Jolin.


    Lagu moden

    JJ

    JJ : Miss,anda ada penyakit mentalkah?


    Lagu moden

    Jolin

    Jolin : semua salah kamu.


    Lagu moden

    JJ

    JJ : Saya sangat sibuk, saya mesti tinggal sekarang juga.


    Lagu moden

    Jolinso man, wow! fantastic baby! ,! Your name and your number, please~

    Jolinso man, wow! fantastic baby! ENCIK,TUNNGU! Your name and your number, please~


    Lagu moden

    JJ: !?

    JJ : Apa Kegunaanya?


    Lagu moden

    Jolin: thanks

    Jolin : untuk thanks kamu, senang untuk belanja kamu makan lain kali.


    Lagu moden

    JJ! ()

    JJ : Tidak perlu,kamu cuma jatuh sahaja,tidak perlu,tidak perlu.


    Lagu moden

    • Jolinmummy!


    Lagu moden

    Jolin!

    MEI LI : Ah! Jolin anakku!!!


    Lagu moden

    Jolinmummy

    MEI LI : Jolinku yang cantik! Kamulah yang terbaik!!!


    Lagu moden

    Jolin mummy,flower ! Mummyhandsome guy! ! ! mummymummysinging competitionKorean, Japanese and American! ! Mummy, mummy..

    Jolin : mak, mak masih cantik macam bunga, tadi saya jumpa seorang lelaki kacak. Mak dalam pertandingan nyanyian ada Korean, Japanese and American! Sedap nyanyian mereka.


    Lagu moden

    jolin

    MEI LI :Jolin anakku! Jom balik! Kami menyambung cerita kamu nanti ya.


    Lagu moden

    Jolin! !

    Jolin : oh tunggu sebetar, PEI PEI, ambil bagasi ini!


    Lagu moden

    : ?..

    PEI PEI : HA? Tetapi sangat berat lah!


    Lagu moden

    Jolin: !

    Jolin : Ambilah saja!


    Lagu moden

    JJsorry, ei..?

    JJsorry, ei..pei pei?


    Lagu moden

    aJJ

    PEI PEI : a,JJ? Mengapakan anda berada di sini?Sedang Mencari barang anda?


    Lagu moden

    JJ

    JJ : Ya,nota saya sudah hilang.


    Lagu moden

    PEI PEI : Adakah ini nota anda?


    Lagu moden

    JJ

    JJ : Ya ya ya,Inilah nota saya,Terima Kasih


    Lagu moden

    JJ

    JJ : Manakah anda hendak pergi?Mengapa mengambil begitu banyak bagasi?


    Lagu moden

    PEI PEI : semua ini adalah kepunyaan adik saya. Anda hendak pergi mana pula?


    Lagu moden

    JJ

    JJ : Oh,saya baru balik dari seminar,sekarang saya ingin pergi institusi kebajikan


    Lagu moden

    PEI PEI : Kebetulannya,saya juga ingin menjenguk ibu saya,tetapi,bagasi ini...


    Lagu moden

    JJ

    JJ : Tidak perlu risau,saya boleh tolong kamu.


    Lagu moden

    JJ :

    JJ : Apa Khabar ?


    Lagu moden

    PEI PEI : Khabar baik,tetapi saya tetaprisau akan ibu saya.Saya tidak tahu bila ibu saya boleh sembuh?


    Lagu moden

    JJ Aunty

    JJ : Jangan risau,saya percaya aunty akan sembuh dengan cepat.kamu harus memberi sokongan sepenuh kepada aunty juga.Oleh itu,kami mesti berusaha bersama-sama.


    Lagu moden

    Babak KE-empat


    Lagu moden

    Ibu : kenapakah kamu lambat hari ini?


    Lagu moden

    JolinJolinsinging competition

    Pei Pei : oh, tadi saya ikut mak pergi jemput jolin, jolin telah mendapat tempat pertama dalam pertandingan menyanyi


    Lagu moden

    Jolinjolin~

    Ibu : wow! hebatnya jolin! awak sepatutnya menyambut jolin di rumah. kenapa datang sini pula? awak tak datang hari ni pun tak apa, boleh datang pada bila-bila masa sahaja. saya kan cacat, tak larat nak lari pun.


    Lagu moden

    ~~

    Ibu : biarlah. eh, apa jadi dengan tangan awak?


    Lagu moden

    ~

    Pei Pei : Tak ada apalah ibu


    Lagu moden

    Ibu : siapa yang cederakan awak?


    Lagu moden

    Pei Pei : Bukanlah,saya yang tercedera sendiri


    Ibu apa yang terjadi cepatlah memberitahu ibu jangan takut

    Ibu : apa yang terjadi?cepatlah memberitahu ibu.jangan takut.


    Pei pei ibu betul betul tidak apa tengok tengok

    Pei Pei : Ibu , betul-betul tidak apa. Tengok! Tengok!


    Pei pei ibu tidur nyenyak tak

    Pei Pei : Ibu, tidur nyenyak tak?


    Ibu macam biasa je macam mana ayah kau masih baik ke

    Ibu : macam biasa je. macam mana ayah kau?masih baik ke?


    Pei pei ayah biasalah saja

    Pei Pei : ayah? biasalah saja.


    Lagu moden

    Ibu : dia masih berjudi tak?


    Aunty lau pei pei ibu ada menangkah bermain catur dengan aunty lau

    : aunty lau

    PEI PEI : Ibu ada menangkah bermain catur dengan aunty Lau?


    Lagu moden

    ~

    Ibu : hahahahaha~aunty lau tu memanglah lemah. saya menang setiap kali.


    Lagu moden

    hello

    Ibu : hello,oh oh.okok. nenek suruh awak pulang rumah sekarang. cepatlah balik. Jangan merisaukan nek.


    Pei pei ibu saya ingin menemani kamu

    PEI PEI : Ibu, saya ingin menemani kamu.


    Ibu cepatlah pulang

    IBU : cepatlah pulang.


    Lagu moden

    PEI PEI : Tapi.. siapa yang akan menjaga ibu?


    Jj jj pei pei tepi telinga

    JJ

    JJ : Pei pei ( TEPI TELINGA )


    Jj aunty jj ya janganlah risau saya akan menjaga aunty

    JJ Aunty

    JJ : Ya, janganlah risau,saya akan menjaga aunty.


    Jj ibu tengok jj dah sampai awak boleh balik sudah

    jj Ibu : tengok. jj dah sampai. awak boleh balik sudah.


    Lagu moden

    Pei Pei : Okaylah, ibu,saya akanmenjenguk kamulagi.


    Lagu moden

    JJ : byebye

    JJ : Berhati-hati, selamat tinggal


    Lagu moden

    JJ aunty

    JJ : Aunty,adakah kamu masih ingat senaman yang saya ajar hari itu ?Hari ini,saya akan mengajar kamu senaman yang baru.


    Lagu moden

    ~JJ

    IBU : jj, apakah pendapat kamu tentang pei pei?


    Lagu moden

    JJ aiya aunty ermm...

    JJ : aunty, kenapa kamu tanya soalan ini secara tiba-tiba..ermmm..dia merupakan seorang gadis yang taat dan bertimbang rasa.


    Lagu moden

    IBU : jadi, kau suka diakah?


    Lagu moden

    JJ : ahh...aunty..ok?

    JJ : Ahh aunty,mari kami melatih senaman yang saya ajar kamu okay?Bermula


    Lagu moden

    JJ :

    JJ : Angkat tangan...angkat kaki..Angkat tangan...angkat kaki..Angkat tangan...Angkat tangan...angkat kaki..angkat kaki..


    Lagu moden

    Babak KE-lima


    Lagu moden

    Ayah : Baik! Maklumat dalaman ini cukup

    tepat! Semalam, hari sebelum

    semalam dan hari sebelum itu, saya

    pun menang. Oleh itu, hari ini saya

    mesti menaruh lebih banyak lagi!


    Lagu moden

    ~

    Nenek : anak kesayanganku...mak

    dengar awak sebut perkataan

    menaruh. adakah kamu ingin

    berjudi lagi?


    Lagu moden

    Nenek : Janganlah! anakku! Saya dah

    tanya Tuhan, nasib awak tidak

    baik tahun ini. Janganlah awak

    berjudi lagi.


    Lagu moden

    Ayah : Mak, percayalah saya, saya

    mesti akan menang, lagipun

    saya diberkati Tuhan bola, saya

    tidak mungkin akan kalah kali

    ini!


    Lagu moden

    ~

    Nenek : Apa Tuhan bola? Dengarlah

    nasihat Tuhan yang saya

    tanya!


    Lagu moden

    Aiya

    ,

    Ayah : Aikk Mak, mak percaya tuhan

    mak, saya percaya tuhan saya!

    Janganlah cakap pasal ini lagi,

    jom kita pergi bersemanyang

    dengan Tuhan bola! Marilah!


    Lagu moden

    Mummy, adakah saya nampak cantik hari ini?

    Jolin : Mummy, adakah saya nampak

    cantik hari ini?


    Lagu moden

    Mei Li : Anakku memang cantik

    sepanjang masa!


    Lagu moden

    Jolin : Tapi, mummy.. kamu nampak..

    tidak ok.. tidak apa! saya akan

    menyolekkan mak!


    Lagu moden

    oleole

    MU

    MUMU

    Ayah : Ole! Ole! Berkat! Berkat! Beli

    apa, menang apa! MU menang!

    MU menang!


    Lagu moden

    Mei Li : Abang! Kalau menang saya

    mahu cincin emas.


    Lagu moden

    Jolin daddyIphone 5

    smooth! Iphone 6!

    , ?

    Jolin : Daddy! tengok iphone 5 saya,

    dah tidak smooth. belikan saya

    iphone 6! Bolehkah?


    Lagu moden

    Ayah : Baiklah, ayah pergi tengok harga nanti.


    Lagu moden

    Jolin : , .. .

    daddy! gold colour !

    Jolin : Oh.. Pergi tengok? ingatlah

    untuk belikan saya ya daddy!

    saya mahu Iphone warna emas!


    Lagu moden

    Pei Pei : Ayah!


    Lagu moden

    Ayah : Apa yang awak mahu?


    Lagu moden

    Pei Pei : Sebenarnya... ayah.. janganlah

    berjudi lagi, kaki judi selalu

    berkalah.Genting mestilah

    sudah bankrup kalau semua

    orang menang. Ayah! jangan

    berjudi lagi!


    Lagu moden

    Cukuplah, awak tidak memahami aku langsung! Awak hanya menyumpah saya kalah! Tuhan Bola, jangan dengar kata dia!

    pang

    Ayah : Cukuplah, awak tidak

    memahami aku langsung! Awak

    hanya menyumpah saya kalah!

    Tuhan Bola, jangan dengar kata

    dia!


    Lagu moden

    Nenek : peipei!peipei!


    Lagu moden

    Pei Pei : Nenek...


    Lagu moden

    Nenek : peipei, sabarlah, ayah akan

    dengar kata awak satu hari

    nanti. sabar sabar!


    Lagu moden

    ~

    ? Jolin

    Mei Li : Ehh kertas apa ni? Kenapa

    ada nama Rose??!! Jolin! apa

    yang tertulis dalam kertas

    ini?? Tolong bacakan untuk

    saya.


    Lagu moden

    Jolin Mummy!

    ?

    ?

    Jolin : Mummy, ini merupakan resit

    hospital. eh? Rose? Kenapa

    nama emak pei pei tertulis di

    sini?


    Lagu moden

    .

    Mei Li : Bukankah tak berjumpa lagi?

    Kenapa resit hospital Rose

    ada dalam poket baju

    suamiku?!


    Lagu moden

    Jolin : daddy

    Jolin : Pastilah bil itu dibayar oleh

    daddy


    Lagu moden

    Mei Li : Tak munasabah langsung!

    Suruh ayah kamu belikan

    saya cincin emas pun dia tak

    berapa layan. Tapi sekarang

    pula ambil wang sebanyak ini

    untuk Rose!


    Lagu moden

    Jolin daddy

    Jolin : Kemungkinan besar daddy

    masih suka aunty Rose


    Lagu moden

    Mei Li : Tak mungkin!!! Tak

    mungkin!!!


    Lagu moden

    Jolin mummy!

    Jolin : Mummy, inilah dipanggil

    percintaan yang tidak akan

    putus!


    Lagu moden

    Jolin

    Mei Li : Tunggu sekejap, Jolin! pasukan

    manakah yang akan ayah

    kamu menaruh?


    Lagu moden

    Jolin MU

    Jolin : MU..


    Lagu moden

    hmm

    Mei Li : Baiklah! Baiklah!!!


    Lagu moden

    Tergamak kamu berdua menipu saya! Rose! Tunggu dan lihatlah apa yang saya akan lakukan!!!

    Mei Li : Tergamak kamu berdua

    menipu saya! Rose! Tunggu

    dan lihatlah apa yang saya

    akan lakukan!!!


    Babak keenam

    Babak Keenam


    Lagu moden

    Jolin : mummy, Pasar

    malamlei!

    branded

    Jolin : Mummy! kenapa bawa saya ke

    pasar malam, kotorlah! tiada

    benda berharga di sini pun!


    Lagu moden

    Mei Li : Janganlah banyak bertanya


    Lagu moden

    Jolin~

    Mei Li : Oh kamu nak tengok barang

    berharga kan? Sana ada

    banyak. pergi tengoklah!


    Lagu moden

    Ketua : Hello amoi, ada apa hal?


    Lagu moden

    Mei Li : Adakah ini tempat menjual bola

    haram?


    Lagu moden

    1 shu~

    Samseng 1 : shh.. janganlah kuat

    sangat suara kau.. kan sini

    haram?


    Lagu moden

    jeling jeling~~


    Lagu moden

    2

    Samseng 2 : ah moi, cari siapa????


    Lagu moden

    Mei Li : Saya ingin membuat satu

    perniagaan dengan kamu hari

    ini.


    Lagu moden

    Ketua : Heh heh.. saya tidak berminat

    dengan perniagaan ini!


    Lagu moden

    Mei Li : Dengar! Nanti, orang ini akan

    datang menaruh. Belakangan

    ini, dia sangat bernasib baik.

    sebab dia menang pasukan

    yang dia menaruhkan setiap kali


    Lagu moden

    1

    Samseng 1 : ya kah??


    Lagu moden

    2

    ~

    Samseng 2 : pastikah cik? dapatkah

    dia lebih hebat dari

    maklumat dalaman

    kami? haha


    Lagu moden

    4 6

    Mei Li : Baiklah! Gunalah maklumat dalaman

    kamu semua dan beritahu lelaki ini

    untuk membeli pasukan yang

    dijangkakan kalah. Lepas itu, kamu

    akan dibahagikan duit 40%, saya

    pula mendapat 60%. Macam mana?

    Berminat tak?


    Lagu moden

    Ketua : Kamu ni siapa? Dasyatnya

    perempuan ini..


    Lagu moden

    Mei Li : Diam! Cakaplah, nak atau

    tidak? Kalau tidak, tak

    apalah!


    Lagu moden

    Ketua : Okay! bolehlah!


    Lagu moden

    ~

    ~

    Mei Li : Hahaha!!! Abangku! Tengoklah kali

    ini duit awak akan jatuh ke tangan

    Rose atau ke tangan saya! Rose!

    Rose! tunggulah apa yang akan

    terjadi nanti! Hahaha!!!!!!!


    Lagu moden

    uncle ei.uncle,

    eiauntie! Auntie!

    PEI PEI : Datang, jualan kasut! Promoosi hebat! Ei, uncle, datang tengok, sangat murah! ( ei aunty, kasut ini sesuai dengan aunty )


    Lagu moden

    JJ :

    JJ : Hi,pei pei


    Lagu moden

    JJ

    Pei Pei : eii, jj kenapa kamu berada di

    sini?


    Lagu moden

    JJ

    JJ : ermm..saya cuma datang membeli

    barang, dan juga, mencari kamu..

    bagaimanakah dengan perniagaan

    kamu?


    Lagu moden

    Pei Pei : Haih..peniagaan hari ini tidak

    baik, masih belum menjual

    sepasang kasut lagi.


    Lagu moden

    JJ : ermmm()

    JJ : Errmm..pei pei...kasut ini ada saiz

    sembilan?


    Lagu moden

    errr..

    stock

    Pei Pei : Err...ohh! sini!


    Lagu moden

    JJ :

    JJ : Baiklah,saya belikan kasut ini.


    Lagu moden

    Pei Pei : Tetapi


    Lagu moden

    JJ :

    JJ : Tak apalah...anggaplah saya sebagai

    pelanggan pertama kamu. Selain itu,

    saya juga ingin menolong kamu


    Lagu moden

    (+)JJ,

    JJ5

    Pei Pei : JJ,kamu memang seorang

    yang baik hati..


    Lagu moden

    Jolin ! !

    ?!

    !

    Jolin : Pei pei! kenapa kamu berada di

    sini?! kan memberitahu bahawa

    kamu bekerja sebagai seorang

    setiausaha di sebuah syarikat

    besar? jelaskan sekarang!


    Lagu moden

    JJ

    JJ : Cik, ada apa hal?


    Lagu moden

    Jolin JJ


    Lagu moden

    JolinJJ

    Jolin : Hi JJ. kamu masih ingatkan

    saya?


    Lagu moden

    JJ

    JJ : kamu ialah..?


    Lagu moden

    Jolin ..

    Jolin : Di stesen bus.


    Lagu moden

    JJ

    JJ : ooo


    Lagu moden

    JJ !

    JJ : Pei pei,saya tidak kenal perempuan

    ini.


    Lagu moden

    Jolin

    Jolin : Encik, inilah jodoh kami,

    terserempak di tempat ini..


    Lagu moden

    JJ :

    JJ : saya jalan dulu. saya akan cari kamu kemudian


    Lagu moden

    Jolin

    Jolin : Pei Pei! Jelaskan! Kami pulang

    ke rumah sekarang dan jelaskan

    pada bapa!


    Lagu moden

    Babak ketujuh


    Lagu moden

    Oh~

    Oh, England. ok

    NENEK: hello, cari siapa? pei pei? oh, dia sudah keluar,apa hal? apa? Rose? senget dua belah? lumpuhmati! ok, saya akan beritahu peipei.


    Lagu moden

    NENEK: meili,kamu ok?


    Lagu moden

    MEI LI: Oh! takda apa-apa! Takda apa-apa...


    Lagu moden

    Jolin

    JOLIN: Mari sini! Kamu mesti menjelaskan segala yang berlaku!


    Lagu moden

    Jolindaddy!JOLIN:Ayah! Pei Pei menjual kasut di pasar malam!


    Ayah jangan bising saya berasa sangat runsing

    !AYAH: Jangan Bising! Saya berasa sangat runsing!


    Lagu moden

    AYAH: Habislah, habislah...


    Lagu moden

    AYAH: Habislah, habislah...


    Lagu moden

    AYAH: Habislah! saya sudah kalah semua duit saya!


    Lagu moden

    PEI PEI: Apa? Sudah kalah semua? Bukankah saya sudah memberi nasihat supaya jangan berjudi, tapi ayah tidak pernah mendengar! sekarang kamu sudah kalah semua!


    Lagu moden

    AYAH: Awak ni lah yang merupkan pembawa malang saya! Sebab awak yang menyumpah saya kalah sebelum ini! semua ini salah awak!


    Lagu moden

    .

    PEI PEI: Ayah, ini bukan salah saya, saya sudah menasihati kamu, tetapi kamu yang tidak mendengar, sekarang sudah kalah semua..


    Lagu moden

    AYAH: Awak tidak layak menegur saya! Awak tidak pergi sekolah padahal menjual kasut di pasar malam!


    Lagu moden

    ~

    PEI PEI: Ayah, saya menjual kasut untuk disebabkan oleh ayah! Entahlah bila-bila masa kamu dah kalah, saya yang kena tolong ayah membayar hutang!


    Lagu moden

    AYAH: tolong saya?! Jatuhlah muka saya kalau orang luar tahu saya bergantung pada awak! saya masih ada maruah kah?!


    Lagu moden

    PEI PEI: Maruah? Kamu suka berjudi, berfoya-foya, makan tapi tidak bekerja, pernahkah kamu pernah memikul tanggungjawap kamu sebagai seorang ayah? Tidak pernah!


    Lagu moden

    :

    PEI PEI: Ayah, kamu sudah berubah! ini semua salah si perempuan itu, merosakkan kebahagiaan keluarga kami!


    Lagu moden

    Jolin! ?!

    JOLIN: Cukuplah! Kenapakah kamu mengutuk emak saya?


    Lagu moden

    !

    PEI PEI: Semua yang saya berkata adalah benar! Semuanya fakta!


    Lagu moden

    AYAH: Sudahlah!


    Lagu moden

    PEI PEI: Kamu menampar saya sebab si perempuan itu? Saya tidak ada ayah seperti kamu ini! Saya meninggal rumah ini sekarang juga!


    Lagu moden

    AYAH: Pergilah! Jangan balik lagi!


    Lagu moden

    AYAH: Pei Pei! Habislah! Habislah!


    Lagu moden

    MEI LI: Apa yang telah berlaku? Pei menangis? Abang sedih? Telefon? Lumpuh? Mati?? Rose sudah mati ke????? Jolin! Rose sudah mati ke???


    Lagu moden

    Jolin~

    JOLIN: Rose~Rose dah mati?


    Lagu moden

    Jolin: Mummy! ?

    JOLIN: Mummy, kamu tidak nampak kah? Rose ini memang sudah mati!


    Lagu moden

    MEI LI: Rose dah mati?? Kenapa hal ini menjadi begitu serius?? adakah saya yang menyebabkan Rose mati???


    Lagu moden

    hhmm..

    MEI LI: Haih... Jangan fikir lagi! Bagus juga kalau Rose dah mati. duit dan hati abang semua kemilikan saya sekarang!!!


    Lagu moden

    MEI LI: Ahhhhh! Siapa? Siapakah awak?? Rose? Awak Rose ke?? Ahh saya bukan sengaja nak menganiayai awak. Saya....saya akan serahkan semua duit kepada Pei! Jangan dekati saya.... Jangan!!!!!!!!!


    Lagu moden

    Babak kelapan


    Lagu moden

    PEI PEI: ibu~~


    Lagu moden

    IBU: apa telah berlaku?


    Lagu moden

    PEI PEI: ibu, saya~~


    Lagu moden

    IBU: cakaplah. apa yang telah berlaku?


    Lagu moden

    PEI PEI: saya ialah ibu kandung awak, saya tahu awak mesti menghadapi masalah sekarang.


    Lagu moden

    PEI PEI: Kamu tak faham


    Lagu moden

    IBU: beritahulah saya.


    Lagu moden

    PEI PEI: mak, saya telah lari dari rumah


    Lagu moden

    IBU: apa??!!kenapa?


    Lagu moden

    ~

    PEI PEI: Mak~


    Lagu moden

    PEI PEI: saya memang sudah tidak penting dalam keluarga itu, tinggal dalam rumah itu tiada makna untuk saya lagi.


    Lagu moden

    IBU: tak! awak sangat penting tau!


    Lagu moden

    PEI PEI: lagipun ayah hanya pentingkan perempuan itu sekarang. dia yang bersalah terhadap ibu, dialah yang menghancurkan keluarga saya yang bahagia sebelum ini.


    Lagu moden

    IBU: pei, awak salah faham ayah dah.


    Lagu moden

    PEI PEI: tak adalah ibu.


    Lagu moden

    IBU: ...sebenarnya...saya yang menceraikan ayah awak , bukanlah dia yang menceraikan saya.


    Lagu moden

    PEI PEI: ibu, tak perlulah memihak ayah.. tidak perlu..


    Lagu moden

    IBU: Semasa muda, saya ingin menjadi seorang wanita yang berjaya. saya asyik bekerja dan mengabaikan kamu dan ayah. saya juga selalu bergaduh dengan ayah kamu. akibatnya, penceraian dicetuskan.


    Lagu moden

    PEI PEI: tidak mungkin ibu, janganlah tipu saya..


    Lagu moden

    IBU: salahkanlah saya. jangan peduli saya.. pei, kau balik rumahlah..


    Lagu moden

    PEI PEI: ibu, cukup dah, jangan tipu saya lagi


    Lagu moden

    IBU: pei, pulanglah! balik rumah sekarang, dengar tak??!!


    Lagu moden

    JJ?

    JJ: Peipei,apa yang telah berlaku,adakah kamu okay? janganlah begitu.. bukan sahaja saya yang berasa susah hati, saya rasa ibu kamu juga akan berasa risau.. Saya berjanji kamu bahawa saya akan memberi sokongan sepenuh kepada kamu.. pei pei.. saya berjanji..


    9 babak ke 9

    9Babak Ke-9


    A samseng a bos inilah rumah yang ingin kami cari

    A

    Samseng A: Bos, inilah rumah yang ingin kami cari!


    Lagu moden

    sure bo

    Ketua: Kami sebagai pegawai dari syarikat peminjaman wang tidak sepatutnya membuat kesilapan semasa mencari orang atau rumah, pastikah kamu?


    B samseng b ha bos kami bukan ah long kah

    B

    Samseng B: Ha?! Bos! Kami bukan ah long kah!?


    Licence ketua eh bukanlah kami memegang lesen untuk syarikat peminjaman wang lah

    licence

    Ketua: Eh! Bukanlah! Kami memegang lesen untuk syarikat peminjaman wang lah!


    Lagu moden

    addfacebooklike!

    Ketua: Wahai semua, sekiranya anda kekurangan wang atau memerlukan wang, datanglah melawati secara ramai-ramai ke Facebook syarikat kami, mestilah "add" dan "like" ya!


    A gps samseng a bos menurut gps saya inilah rumah yang ingin kami cari

    AGPS

    Samseng A: Bos! Menurut GPS saya, inilah rumah yang ingin kami cari!


    Ketua janganlah mengarut cepatlah masuk

    Ketua: Janganlah mengarut! Cepatlah masuk!


    Mei li kenapa kamu datang sini

    Mei Li: Kenapa kamu datang sini?


    2 ketua hai cik ada 2 tujuan kami datang sini

    2

    Ketua: Hai, cik! Ada 2 tujuan kami datang sini!


    Mei li tak saya tak kenal kamu semua pergi dari sini

    Mei Li: Tak! Saya tak kenal kamu semua. Pergi dari sini!


    Ayah siapa itu

    Ayah: Siapa itu?


    Ketua kami ingin mengira hutang kamu hari ini juga

    Ketua: Kami ingin mengira hutang kamu hari ini juga!


    Lagu moden

    6-464

    Ketua: Amoi, kan kamu menipu lelaki ini? Sekarang, saya mahu 60% dan kamu ambil 40%! Dan kamu, bilakah kamu ingin menjelaskan hutang saya?


    6 4 ayah apa bahagi 6 4 baik awak menjelaskan segalanya

    6-4

    Ayah: Apa? Bahagi 6-4? Baik awak menjelaskan segalanya!


    Mei li tak tak abang percayalah saya saya tak kenal mereka pun

    Mei Li: Tak! Tak! Abang! Percayalah saya. Saya tak kenal mereka pun.


    Lagu moden

    Ketua: Janganlah cakap banyak! Bayar hutang sekarang juga! Kalau tidak, saya akan memotong jari kamu sekarang!


    Jolin jolin apa yang kamu mahu jangan mari sini

    Jolin

    Jolin: Apa yang kamu mahu? Jangan mari sini!


    A samseng a saya mahu awak

    A

    Samseng A: Saya mahu awak!


    A b samseng a dan b dia kepunyaan saya dia kepunyaan saya

    AB

    Samseng A dan B: Dia kepunyaan saya! Dia kepunyaan saya!


    Pei pei apa yang kamu dua buat cepat lepaskan nenek saya

    Pei Pei: Apa yang kamu dua buat! Cepat lepaskan nenek saya!


    Pei pei nek kata dia harap kami sekeluarga hidup bahagia dan saling bertolak ansur

    Pei Pei: Nek kata dia harap kami sekeluarga hidup bahagia dan saling bertolak ansur.


    Jolin ambulance ambulance

    JolinAmbulanceAmbulance


    10 babak ke 10

    10Babak Ke-10


    Lagu moden

    Mei Li: Inilah salah saya. Jika saya tidak bergaduh dengan anda, memarahi anda, anda tidak akan jadi begitu.


    Lagu moden

    ~

    Ayah: Tengoklah mak sekarang... Saya tidak sepatutnya berjudi


    Lagu moden

    Jolin!

    Jolin: Nek, kamu mesti bertahan! Saya berjanji saya tidak akan bergaduh dengan Pei Pei.


    Lagu moden

    Pei Pei: Sebenarnya, semua yang dilakukan oleh nenek tidak akan tersia-sia sekiranya kamu semua berinsaf.


    Lagu moden

    3;

    Sila hargailah setiap saat bersama-sama keluarga anda. Mungkin pada saat ini, mereka gelak bersama-sama anda, mungkin mereka memarahi anda, mungkin mereka menyediakan makanan untuk anda; tetapi pada saat yang seterusnya, anda tidak dapat menyangkakan, sepatah:"Nek, bangunlah, dah siap boleh makan. mereka hanya terbaring di atas katil, dan anda tidak dapat membangunkan mereka.


    Lagu moden

    Adakah anda pernah terfikir? Semasa fasa derhaka, anda pernah mengeluarkan sepatah dua kata ayat yang menyakitkan hati meraka. Pernahkan anda melakukan apa-apa yang menitihkan air mata mereka? Tetapi meraka berasa anda bertindak sebegitu kerana anda berasa tekanan; atau mereka berasa itulah salah mereka kerana tidak mendidik anda dengan baik. Di mana tempat ahli keluarga anda berada, di situlah rumah anda.


    Lagu moden

    Sudah berapa lama anda tidak pernah bercakap dengan keluarga? Setiap kali mereka menelefon anda, apakah yang anda kata? Saya sangat sibuk. Saya ada banyak kerja.


    Lagu moden

    Janganlah cari alasan untuk diri anda. Jangan tunggu sampai mereka tidak dapat bercakap dengan anda baru menyesal. Maafkan saya, hanya boleh disampaikan kepada satu mayat yang tidak akan memberi respond kepada anda.


    Ayah mak bangunlah

    Ayah: Mak.. Bangunlah!


    Jolin jolin nek saya tidak dapat menyentuh kamu lagi

    Jolin!

    Jolin: Nek! Saya tidak dapat menyentuh kamu lagi


    Mei li mak badan awak masih lagi bersuhu sedarlah mak

    Mei Li: Mak!!! Badan awak masih lagi bersuhu. Sedarlah mak!!!


    Ayah saya berjanji saya akan berhenti berjudi mak janganlah meninggalkan kami

    Ayah: Saya berjanji, saya akan berhenti berjudi! Mak, janganlah meninggalkan kami


    Jolin jolin saya sudah menginsaf saya berjanji bahawa saya akan melayani semua orang dengan baik

    Jolin! ,

    Jolin: Saya sudah menginsaf! Saya berjanji bahawa saya akan melayani semua orang dengan baik.


    Lagu moden

    Mei Li: Mak.. Saya akan tolong buat kerja rumah. Bertahanlah mak!


    Ayah mak belum sempat saya nak membalas budi kamu kamu sudah

    Ayah: Mak, belum sempat saya nak membalas budi kamu, kamu sudah


    Lagu moden

    3~

    Ketua dan dua samseng: Ha ha ha ha!


    Lagu moden

    ~

    Ayah: Kenapa kamu datang lagi?! Mak saya sudah macam ini! Jangan ketawa lagi!


    Ayah ketawa lagi

    Ayah: Ketawa lagi?!


    Nenek hahaha saya sudah tidak boleh bertahan hahaha

    ~~

    Nenek: Hahaha, saya sudah tidak boleh bertahan. Hahaha!


    Ayah mak janganlah menakutkan saya

    Ayah: Mak, janganlah menakutkan saya!


    Heart attact mei li mak kenapa tipu kami macam ini kami nyaris kena sakit jantung ni

    heart attact

    Mei Li: Mak! Kenapa tipu kami macam ini?! Kami nyaris kena sakit jantung ni!


    Lagu moden

    chow kit

    Ketua: Watak perempuan terbaik, biar saya memapah anda!Aiya, nenek anda semua merupakan pelakon yang sangat terkenal pada awal 50 tahun di Chow Kit. Beliau menjemput saya datang untuk melakon lakonan ini!


    Nah nenek nah gaji lakonan anda bertiga

    Nah

    Nenek: Nah, gaji lakonan anda bertiga!


    Ayah macam mana dengan hutang saya

    Ayah: Macam mana dengan hutang saya?


    Nenek pei pei sudah bayar hutang kamu dengan gajinya d an lakonan ini disediakan olehnya

    Nenek: Pei Pei sudah bayar hutang kamu dengan gajinya. Dan lakonan ini disediakan olehnya.


    Lagu moden

    Jolin: , ! ! ! ..

    Jolin: Oh.. Rupa-rupanya.. Cakaplah awal sikit! Pei Pei, saya telah tersalah faham. Minta maaf


    Lagu moden

    Ayah: Pei Pei, maafkan ayah, ini semua salah ayah..


    Lagu moden

    Pei Pei: Ayah.. Saya juga ingin meminta maaf kerana saya telah menyalah faham terhadap ayah selama ini


    Lagu moden

    Jolin?!

    Jolin: Macam mana dengan foto ini?


    Lagu moden

    A

    Samseng A: Hadiahkan kepada saya!


    11 babak ke 11

    11Babak Ke-11


    Lagu moden

    JJ

    JJ: Selamat Tahun Baru Cina! Pei Pei, tengok siapa saya bawa ini!


    Lagu moden

    Emak: Selamat Tahun Baru Cina!


    Ayah rose lama tak jumpa makin lama makin cantik

    Ayah: Rose! Lama tak jumpa! Makin lama makin cantik!


    Rose awak tidak jadi kacak pun

    Rose: Awak tidak jadi kacak pun?


    Mei li rose rose awak takda apa apa ke belum mati

    Mei Li: Rose! Rose! Awak takda apa-apa ke? Belum mati?


    Emak sayalah ni

    Emak: Sayalah ni


    Lagu moden

    JJ

    JJ: Pei Pei, jangan begitu, ibu kamu baru sahajadapat makan bersama dengan kamu semua, kamu pergi menemu dia, jangan marah lagi.


    Lagu moden

    handsome guy

    Nenek: Marilah Pei Pei, duduk bersama-sama ibu awak. Siapakah lelaki kacak ini?


    Jj pei pei dia ialah jj physiotherapist ibu

    JJ,

    Pei Pei: Dia ialah JJ, physiotherapist ibu.


    Lagu moden

    JJ

    JJ: Khabar baik, semua!


    Ayah siapa tu

    Ayah: Siapa tu?


    Ayah bukan hutang saya telah habis bayar ke

    Ayah: Bukan hutang saya telah habis bayar ke?


    Na ah huat ayah haha selamat tahun baru cina lihatlah saya telah membawa ah huat kopi putih

    ~Naah huat

    Ayah: Haha! Selamat Tahun Baru Cina! Lihatlah! saya telah membawa ah Huat kopi putih!


    Lagu moden

    !

    Nenek: Semua orang dah sampai. Marilah kita makan!


    Semua orang huat ya

    Semua orang: Huat Ya


    Lagu moden

    Babak KE-lima


    Lagu moden

    Mary: AuntieMary. ! Eh

    Mary: Auntie, saya ialah Mary. Saya berharap auntie sentiasa sihat dan bersemangat. Muka auntie berseri-seri hari ini!

    Mak: Baik, mari, ambil satu ang pao setiap satu orang.

    Mary Auntie.

    Mary, Xiao Jie: Terima kasih, Auntie.


    Lagu moden

    Mak: Keluarga kami dah lama tak meriah macam ini.

    auntierichard

    Xiao Jie: Auntie, kamu dah lupa pada seseorang!

    Richard

    Richard: Mak Cik Bao...

    richard

    Mak: Richard!


    Lagu moden

    Richard

    Richard: Mak Cik Bao, maafkan saya! Saya bukannya sengaja nak cederakan kamu, saya telah bertindak secara melulu kerana mabuk hari itu...Oleh itu

    Mak : Baik, baik....sekarangkan tahun baru...janganlah sebut hal ini lagi....

    richardJeremy

    Jeremybrother

    JeremyBrother saya dah tak marah pada kamu!


  • Login