10. Årgang Nr. 37 18.09.2014 solsikken13.dk

10. Årgang Nr. 37 18.09.2014 www.solsikken13.dk Så er sommerferien slut og det er blevet tid til at høre lidt om h vad Solsikken har oplevet. Vi har brugt tid ved strand og i f riluftsbadet i Ruds Vedby. Børnene er nu startet op i skole

1. 10. Årgang Nr. 3718.09.2014 www.solsikken13.dk Så er sommerferien slut og det er blevet tid til at høre lidt om hvad Solsikken har oplevet. Vi har brugt tid ved strand og i friluftsbadet i Ruds Vedby. Børnene er nu startet op i skole igen og har i kraft af den nye skolereform fået nogle længere dage. Fritidsaktiviteterne er så småt startet op også. Vi har opdateret vores hjemmesiden bl.a. i forbindelse med akkreditering. Se værdigrundlag og ydelsesbeskrivelser. Vi har haft besøg af Michael, som tidligere har boet på Solsikken i 10 år. Han har været på kursus i Roskilde og da han bor på Bornholm har han overnattet på Solsikken. Panserværns museum d. 14 juni 2014 Panser værns udstillingen er et sted hvor man kan se ting fra anden verdens krig. Der er et fly, biler og tanks og mange forskelige ting mest kørertøjer. Man kan komme ud og kører på motorcykel hvor man sider i en side vogn. Og så kan man låne våben man kan lege med og så er der et sted hvor man kan lege krig og gemmeleg. Og så er der en cafe der hedder bomben. Jannick Familiedag 29. juni 2014 Vi startede familiedagen med at samles omkring madbordet. Efter vi havde spist var der forskellige aktiviteter som familierne skulle løse i fællesskab. Vi havde en følekasse, hvor man skulle føle sig frem til hvad der var i kassen. Vi havde en kims leg, hvor man skulle huske ting i haven og vi havde musefælden, hvor man skulle kravle igennem 4 hulahopringe ringe uden at de klappede sammen omkring en. Da vi var færdige med at lege, var der kaffe og kage inden forældrene sluttede dagen af med forældrerådsmøde. Legejunglen 8. juli 2014 Jannick, Tobias, Emil og Tina tog fra Ruds Vedby med bus kl. 12.57. Vi skiftede til en ny bus på Slagelse station og stod af ved Legejunglen ca. kl. 14.00 i Slagelse ved Stop 39. I legejunglen prøvede vi bl.a. en 5 meter høj rutschebane, hvor man sidder i en oppustet gummiring og rutscher ned, boldkanonområde, hvor man fra piratskib kan skyde løs på hinanden, fritfaldsrutschebanen malet som et vandfald, trampoliner og meget mere. Vi var der i 2 timer. Derefter tog vi turen tilbage til Solsikken med bus. Vi var hjemme kl. 17 og var meget trætte. Jannick, Tobias, Emil

2. Stevnsfortet 10. juli 14 Vi startede med at gå på spionjagt. Vi gik rundt på forskellige poster, hvor vi fik ledetråde og fik anvist vej til de næste poster. Koden var ”Bogdan hopper af”. Vi sendte koden i en postkasse. Bagefter gik vi hen og kiggede på kamptanks og var i dem. Da det var meget varmt købte vi en is på vejen hjem. Jeg synes det var en sjov dag. Emil Sommerland Sjælland 23.juli 14 Vi tog toget fra Svinninge til Sommerland Sjælland. Gitte gik op og hentede en trækvogn, imens Emil, Tobias, Jannick og René gik over og cyklede. Så kom Gitte og hentede os. Så spiste vi vores mad og var i det ”det løse hjul”, på hoppepuderne og i kuglerummet. Bagefter var vi i vandland, inden vi tog toget hjem igen. Emil Tyrkiet Lørdag den 2 august tog vi til Tyrkiet. Vi ankom til vores hotel, EftaliaSplashResort, kl. 00.30. Om mandagen startede vi med at plaske rundt i hotellets badeland. Vi spiste frokost kl. 12.30 og maden smagte dejligt. Om eftermiddagen var vi i klude bazar, hvor vi købte bluser, cap og høretelefoner. Resten af dagen brugte vi i badeland. Mandag tog vi til stranden ved et stort badeland der hørte til hotellet. Vi prøvede også at side med fødderne i vand, sammen med doktorfisk. Det kildede lidt i starten, men var godt. Tirsdag var vi ved hotellets badeland det meste af dagen. Onsdag var vi igen på stranden. Om aftenen var vi på en anden bazar og købte hvert et håndklæde med hjem. Torsdag så vi et show med søløver og delfiner. Bagefter svømmede vi med en delfin, der hed Hero. Vi dansede med Hero og sluttede af med et kys. Torsdag aften var vi ved stranden og se et danseshow. Fredag var vi igen ved stranden og prøvede en masse vand rutchebaner. Om aftenen havde vi klædt os pænt på og spiste på en fin Italiensk restaurant og bagefter så vi et show med ild. Lørdag var vores sidste dag, så vi brugte tiden i badelandet på hotellet. Vi tog flyveren hjem kl. 23.15 og var hjemme på Solsikken kl. 04.00. Det var en rigtig dejlig tur. Jannick og Gitte

3. Flådestation Korsør Lørdag den 23. august var Jannick, Emil, Tobias og Gitte til åbent hus arrangement på Flådestation Korsør. Vi så en hel masse skibe og vi var inde i et. Vi var oppe og sidde i kaptajnens stol. Vi skød med gevær. En M4, tror jeg det var, med løst krudt. Vi så F16 fly og Jannick og Tobias var oppe og sidde i en helikopter. Jannick og Tobias fik lavet falske sår på hånden og på næsen, Emil havde ikke lyst. Vi prøvede også en ilt maske, som brandvæsnet bruger. Det var spændende og ret fedt. Emil og Jannick Biograftur 23. august 14 Det her er historien om et opholdssted ved navn Solsikken, som fik den ide at tage i biografen. Et barn ved navn Trine og to voksne ved navn Steven og René var inde og se en film der hed ”22 Jump Street”. En action komedie om to panser svin der var undercover som college beboere. Steven Familiedag 7. september 14 Vi startede i bowlingcenteret i Slagelse, hvor vi bowlede en time. Bagefter kørte vi tilbage til Solsikken, hvor vi fik kaffe og kage. Imens vi drak kaffe, så vi billeder fra vores tur til Tyrkiet. Det var sjovt at bowle med familien. Emil og Jannick