Transmisii Mecanice

Transmisii Mecanice. Clasificarea Transmisiilor mecanice A)Transmisii mecanice directe: 1)Transmisii prin roti dintate 2)Transmisii prin came 3)Transmisii prin frictiune 4)Transmisii prin surub si piulita B)Transmisii mecanice indirecte: 1)Transmisii prin curele

shlomo

Transmisii Mecanice

1. Transmisii Mecanice • Clasificarea Transmisiilor mecanice • A)Transmisii mecanice directe: • 1)Transmisii prin roti dintate • 2)Transmisii prin came • 3)Transmisii prin frictiune • 4)Transmisii prin surub si piulita • B)Transmisii mecanice indirecte: • 1)Transmisii prin curele • 2)Transmisii prin lant • 3)Transmisii prin parghii • 4)Transmisii prin cablu

2. Intr-o zi frumoasa de iarna,intr-o sambata am hotarat sa mergem la Sinaia eu,parintii si fratii mei. Pe drum masina a inceput sa trepideze toata.Am tras pe dreapta si ne-am uitat ce s-a intamplat,dar,nu am vazut nimic.Am mai mers cativa km si am vazut un service auto.Am intrat in service,am vorbit cu mecanicul si am bagat masina inauntru in service.

3. Mecanicul a prins de masina un carlig si a ridicat-o foarte usor.Mi-a spus ca acel dispozitiv este un scripete care,cu ajutorul unui cablu poti ridica o greutate mare foarte usor.

4. • S-a uitat la masina si a observat ca se stricase un pinion de la cutia de viteze.A desfacut-o si m-a chemat,mi-a spus ca cutia de viteza are in ea roti dintate de mai multe feluri.Mi-lea aratat pe fiecare.Intradevar erau diferite,dupa forma dintilor,dupa pozitia axelor,dupa forma de infasurare a dintilorsi dupa forma dintilor.

5. .... • Mecanicul s-a apucat de cutia de viteze si a zis ca operatia de inlocuire a pinioanelor mai duraza aproximativ 4 ore.Imi era frig si ca sa ma mai incalzesc,am zis sa ma plimb.In service mai era si o motocicleta mare si frumoasa.

6. • M-am dus langa motocicleta si am vazut ca intre motor la roata din spate se gaseste un lant care era format din mai multe zale articulate.Zalele articulate erau din otel de calitate si erau formate din niste placute de otel numite eclise,intre acestea erau niste bolturi tot de otel care erau bine prinse.M-am uitat cat m-am uitat la ea si m-am dus sa vad daca a terminat mecanicul la cutia de viteza.Acesta mi-a zis ca mai dureaza cam o ora.

7. Am iesit si pe afara,era frig,zapada era mare,si am vazut si o bicicleta care avea acelasi tip de transmisie ca motocicleta: lant si 2 pinioane:unul la motor si unul la roata de pe spate.

8. Dupa ce m-am uitat putin la bicicleta mecanicul a terminat.Ne-am continuat drumul mai departe. • Cateva minute mai tarziu am ajuns la Sinaia.Pe partie un om se muncea sa desfaca cardanul de la masina care era o transmisie prin surub si piulita,era o transmisie directa si era supusa la forta mare,acesta a vrut sa urce pe partie,dar s-a rupt articulatia cardanului si nu a mai putut sa urce.

9. Am gasit un hotel si ne-am inchiriat o camera de la receptia hotelului.Am platit si ne-am dus la camera care era tocmai la etajul 10.Ne-am dus la lift ca sa urcam mai repede,dar am avut si de aceasta data ghinion pentru ca lift-ul era oprit de la functionare pentru ca elementele care realizau miscarea lift-ului(cablurile) erau uzate si trebuiau inlocuite.

10. Pana la urma ne avand alta solutie am urcat pe scari. • A 2-a zi am iesit afara.De la hotel si pana in varful partiei am urcat cu un telescaun care era niste scaune prinse pe un cablu,acesta era miscat cu ajutorul unui motor si o roata pentru cablu mare in diametru.

11. .

12. De la o anumita inaltime am urcat mai mult cu telecabina care era tot ca telescaunul doar ca era mai mare.Ambele:telescaunul si telecabina erau transmisii mecanice indirecte pentru ca intre ele se afla un cablu care realiza miscarea de rotatie,distanta dintre cele 2 roti era mare.

13. A fost foarte frumos la Sinaia pentru ca am descoperit foarte multe tipuri de transmisii:directe-indirecte,diferite tipuri de angrenaje,cum arata un lant,unde sunt folosite,din ce materiale se fabrica.