1 / 17

T1. Wat is biologie?

T1. Wat is biologie?. B1. Levend – dood - levenloos B2. Tekeningen maken B3. Vergroten B4. Tabellen en grafieken maken B5. Groei bij de mens B6. Ontwikkeling bij de mens B7. Metamorfose B8. Biologie in beroepen B9. Ontwikkeling bij kinderen B10. De metamorfose bij vlinders.

loc
Download Presentation

T1. Wat is biologie?

An Image/Link below is provided (as is) to download presentation Download Policy: Content on the Website is provided to you AS IS for your information and personal use and may not be sold / licensed / shared on other websites without getting consent from its author. Content is provided to you AS IS for your information and personal use only. Download presentation by click this link. While downloading, if for some reason you are not able to download a presentation, the publisher may have deleted the file from their server. During download, if you can't get a presentation, the file might be deleted by the publisher.

E N D

Presentation Transcript


  1. T1. Wat is biologie? B1. Levend – dood - levenloos B2. Tekeningen maken B3. Vergroten B4. Tabellen en grafieken maken B5. Groei bij de mens B6. Ontwikkeling bij de mens B7. Metamorfose B8. Biologie in beroepen B9. Ontwikkeling bij kinderen B10. De metamorfose bij vlinders V1. Werken met de loep V2. Een plantenpers maken V3. een signalement maken V4. Leren en werken V5. Ideeën voor onderzoek V6. Werken met de computer

  2. B1. Levend – dood - levenloos Voorbeelden van levenloos - dood - levend Levenloos –dood - levend

  3. B2. Tekeningen maken Tekenregels 1. Maak grote tekeningen op wit A4 papier. Twee tekeningen op een zijde. 2. Gebruik een scherp HB-potlood 3. Niet tekenen met stift of pen 4. Teken eerst met dunne lijnen de omtrek, dan de andere delen. Daarna kun je ze duidelijker maken. Let op: Niet schetsen! 5. Alleen tekenen wat je ziet. Let ook op de juiste verhoudingen. Tekening: dus niet arceren, want in de cel lopen niet allemaal lijnen... 6. Teken niet te ingewikkeld. 7. Zet in een hoek boven je tekening een titel (of welke opdracht het is) . Verder zet je daar netjes onder elkaar de volgende zaken: 8. Schematische of natuurgetrouw? Dwarsdoorsnede/lengtedoorsnede/buitenaanzicht? Vergroting? 9. Benoem de onderdelen. Geef ze aan met horizontale lijnen (liniaal). Schrijf op het lijntje! 10. Werk netjes! Tekeningen maken

  4. B3. Vergroten Een loep vergoot tot 2 á 3 x. Oefening microscooponderdelen De microscoop vergroten Hoe groot is een cel? Een microscoop vergoot van 50 tot 1000 x Een electronenmicroscoop vergoot tot een paar 100.000 x. Een binoculair vergoot tot 20 x. De electronenmicroscoop

  5. B4. Tabellen en grafieken maken Ontwikkelingscyclys van de Bruine boon Voorbeeld van de inzet van de ontwikkeling van de bruine boon. Bonen krijg je op school Hoe maak ik een grafiek. (simpel) Ontkieming van een boon 1 Ontkieming van een boon 2 Online een grafiek maken Ontkieming van een boon 3

  6. B5. Groei bij de mens Grafiek van de groeispurt Groei bij de mens.

  7. B6. Ontwikkeling bij de mens

  8. B7. Metamorfose Metamorfose van de huisvlieg Gedaanteverwisseling van een kikker Ontwikkeling bij dieren.

  9. B8. Biologie in beroepen De bioloog De boomchirurg Stadsecoloog 1 Stadsecoloog 2 De biologieleraar

  10. B9. Ontwikkeling bij kinderen Levensfasen. Van baby tot puber

  11. B10. De metamorfose bij vlinders Metamorfose bij vlinders Levenscyclus van de Cicade

  12. V1. Werken met een loep vergroten

  13. V2. Een plantenpers maken

  14. V3. Een signalement maken

  15. V4. Leren en werken

  16. V5. Ideeën voor onderzoek

  17. V6. Werken met de computer

More Related