1 / 12

סיפור עלייתו של סבא מיוון

סיפור עלייתו של סבא מיוון. מלחמת העולם השניה. באוקטובר 1943 כבשו הגרמנים את העיר וולס . העיר בה התגוררתי עם הוריי ואחותי. אני הייתי ילד בן 4 ואחותי תינוקת בת שנה. העיר וולס.

Download Presentation

An Image/Link below is provided (as is) to download presentation Download Policy: Content on the Website is provided to you AS IS for your information and personal use and may not be sold / licensed / shared on other websites without getting consent from its author. Content is provided to you AS IS for your information and personal use only. Download presentation by click this link. While downloading, if for some reason you are not able to download a presentation, the publisher may have deleted the file from their server. During download, if you can't get a presentation, the file might be deleted by the publisher.

E N D

Presentation Transcript

1. סיפור עלייתו של סבא מיוון

2. מלחמת העולם השניה באוקטובר 1943 כבשו הגרמנים את העיר וולס. העיר בה התגוררתי עם הוריי ואחותי. אני הייתי ילד בן 4 ואחותי תינוקת בת שנה. העיר וולס

3. בכפרים בהם שוטטנו היו מקומות שקיבלו אותנו יפה ועזרו לנו למצוא מקלט ומזון .אך אחרים שהתנכלו לנו וליהודים האחרים. היו יוונים שהלשינו על יהודים. כפרים יווניים

4. כל זה קרה כשכולנו בכיכר העיירה. את אמי ואחותי ואותי הסתירו המקומיים וציוו עלינו לשתוק ולא לגלות שיהודים אנו. אך על 2 דודיי הלשינו. ראיתי כיצד מעלים את דודי למשאית שהובילה אותם למחנה השמדה ושם מצאו את מותם. יהי זכרם ברוך. חזרנו לעיר וולס ביוני. הגענו עייפים ותשושים. לא רצינו להישאר יותר ביוון, חלמנו להגיע לארץ ישראל המקום בו נוכל לחיות בשקט ובשלוה. כיכר העיירה ביוון

5. סיפור העפלה ב-8 במאי ניצחו ארצות הברית את גרמניה הנאצית. התחלנו את המסע מיוון. יהודים רבים מיון חלמו להגיע לארץ ישראל אך בארץ שלטו הבריטים והם מנעו כניסה של יהודים לארץ. בשנת 1946 התארגנו קבוצה של יהודים בעזרת פעילי הפלמ"ח החליטו לעלות לארץ בעליה בלתי לגלית (לא חוקית).

6. "הוריי ואני, ילד בן 6 ואחותי התינוקת בת ה-2 ועוד כמה מבני משפחתי הגענו לנמל "סוניון" ליד אתונה שם הועלנו לאנייה "הנרייטה סולד" שהייתה ספינת דייגים ולא אנייה ממש, בכל זאת הצליחו לעלות 536 מעפילים, כולל ילדים ''. אונית מעפילים "הנריטה סולד"

7. יצאנו לדרך ב-30 ביולי 1946 . אני כילד הרגשתי די טוב אם כי היה לנו חוסר במזון ובמים לשתייה. המבוגרים העסיקו אותנו ע"י משחקים שונים. עם חגורות ההצלה הורידו אתנו למים לרחצה ולטבילה.

8. ב-10 לאוגוסט הגיעה האוניה לחוף הארץ אך בגלל התנאים הקשים באוניה ומספר הרב של הילדים החליטו המלבים להפליג ישירות לחיפה במקום לקיסריה. הבריטים לכדו את האוניה והביאו אותה לנמל ב-12 לאוגוסט. למחרת התקרבה לאוניה סירת משטרה בריטית במטרה לגרור אותה לרציף.

9. תעודת עלייה לארץ של זקר דניאל תעודת עליה לארץ של זקר חיים

10. בארץ בארץ סבא שלי הגיע לרח' לוינסקי 73 בתל אביב. כך הבניין נראה היום.

11. כיום סבא שלי גר ברחוב הפרדסים 17 צור משה.

12. משפחת זקר דניאל אסתר יהושע פרלה [פנינה] מרים סוניה סימה יוסף חייםיצחקאליהו מנחם דניאל אילןה טל עומר מירי גיא גלעד אביתר נעמי מיכאל