1 / 8

עין אוזן נחבא אל השיחים

עין אוזן נחבא אל השיחים. מחלקת התיירות "הלב הירוק". מועצה אזורית "מטה יהודה". " פינת הלב הירוק " – בעריכת רחל הראל. מידע כללי. אורך המסלול כ- 4 ק"מ ברגל מסלול הליכה רגלי קל ונוח מתאים לזוגות וקבוצות קטנות זמן הליכה כ- שעתיים

gari
Download Presentation

עין אוזן נחבא אל השיחים

An Image/Link below is provided (as is) to download presentation Download Policy: Content on the Website is provided to you AS IS for your information and personal use and may not be sold / licensed / shared on other websites without getting consent from its author. Content is provided to you AS IS for your information and personal use only. Download presentation by click this link. While downloading, if for some reason you are not able to download a presentation, the publisher may have deleted the file from their server. During download, if you can't get a presentation, the file might be deleted by the publisher.

E N D

Presentation Transcript

1. עין אוזן נחבא אל השיחים מחלקת התיירות "הלב הירוק" מועצה אזורית "מטה יהודה" " פינת הלב הירוק " – בעריכת רחל הראל

2. מידע כללי אורך המסלול כ- 4 ק"מ ברגל מסלול הליכה רגלי קל ונוח מתאים לזוגות וקבוצות קטנות זמן הליכה כ- שעתיים עונה מומלצת חורף, אביב נקודת מפגש מושב בר גיורא, סימון שבילים אדום ושביל ישראל לחורבת דורבן בפיצול פונים ימינה לדרך שמובילה אל המעיין . כדאי להצטייד ב: פנס כובע נעלי הליכה בגדים להחלפה מים קרם הגנה נקודת סיום מושב נס הרים הביקור במעיין ללא תשלום וללא הגבלת שעות מסלול רכב שטח 4*4 שביל עפר סמוך למושב בר גיורא , מפת סימון שבילים מס' 9 מבואות ירושלים , זמן הליכה מהרכב 2-3 דקות.

3. איך מגיעים? לבאים מעין כרם בכביש 386 עד צומת נס הרים, בצומת פונים ימינה וכעבור כ – 600 מטרים מצד שמאל ישנה פניה עם סימון שביל אדום, מושב בר גיורא, סימון שבילים אדום ושביל ישראל לחורבת דורבן בפיצול פונים ימינה לדרך שמוביל האל המעיין . 386 עין אוזן

4. על עין אוזן כשעומדים מול שיח אלת המסטיק הגדול הצומח מעל עין אוזן ומציין את מקום המעיין, קשה לנחש כי השיח בצורת כיפה " מחביא " בתוכו את המעיין, שביל צר החוצה את השיח לשניים מוביל אל פתחה של מערה חצובה וירידה אל מקום נביעת המעיין . המעיין החפור לעומק של כ- 1.5 מטרים הוא למעשה שוכה אנכית שמובילה לכוך אופקי גדול והמים נובעים ברצפתו, באביב המים עולים לגובה של כ- 1.5 מ' ואילו בקיץ גובה מפלס המים יורד בתוך המערה נמצא חלל כניסה וחדר נוסף שמגיעים אליו באמצעות צלילה המים בהם צלולים ונקיים והטבילה במי המעיין מהנה וכיפית, בימים גשומים מאוד המעיין מתמלא עד גדותיו והכניסה לחדר השני בצלילה מסוכנת ואסורה מאחר ואי אפשר לדעת אם יהיה מקום להוציא את הראש מעל פני המים.

5. אוכל חוולה מטבח איטלקי כפרי חלבי צור הדסה 050-4020066 בר בהר קפה מסעדה, צומת נס הרים 02-5333889 בית התה של מרחב נשימה מושב מבוא ביתר ימים ראשון-שישי 02-5334544 בחצר של עופר מושב מטע נתחי בשר משובחים מעושנים 054-791-0480

6. יקבים ומבשלות יקב סוסון ים מושב בר גיורא 02-5709834 יקב נבו מושב מטע,כשר 052-6071780 יקב קטלב נס הרים,כשר 02-5703575 מבשלת מנו מושב מטע מבשלת בירה 054-4725026

7. אמני האזור  זאב פרימור פסל צור הדסה 02-5345951 נחמה אדלשטיין ציירת ומפסלת מבוא בית"ר 054-4643175 זוהרית רובין אמנית יוצרת מנדלות צור הדסה 052-5208836 אילנה וידר קרמיקאית צור הדסה 052-3477235 02-5330489

8. צור קשר מוקד 8108 רחל הראל מחלקת תיירות " הלב הירוק " מטה יהודה נייד 052-7250655