WYCIECZKA DO PRAGI.

WYCIECZKA DO PRAGI. 28.05.14r. – 30.05.14. DZIEŃ 1.

eldora

WYCIECZKA DO PRAGI.

1. WYCIECZKA DO PRAGI. 28.05.14r. – 30.05.14.

2. DZIEŃ 1. Dnia 28.maja 2014 roku uczniowie naszej szkoły odbyli wycieczkę do stolicy Czech – Pragi w celu poznawania zabytków i kultury czeskiej, oraz by praktycznie zweryfikować wiedzę nabytej na lekcjach oraz wzbogacanie jej.Oprócz walizek zabraliśmy z domu dobre humory i o 10:00 czekaliśmy na autokar i nauczycieli na dziedzińcu naszego gimnazjum. Około 18:00 byliśmy już na miejscu. Otrzymaliśmy karty klucze do naszych pokojów i udaliśmy się do nich. Pokoje w 3 gwiazdkowym hotelu stał się naszym domem przez kolejne 3 dni, a koleżanki i koledzy z ławki, lub znajomi z korytarza naszymi sąsiadami. Po zostawieniu bagaży od razu pobiegliśmy na obiadokolację. Nie obyło się bez wieczornego wyjścia do sklepu „Albert” odpowiednika polskiej „Biedronki” po ciężką artylerię na kolejny dzień pełen wrażeń.

3. Widok z hotelowego okna.

4. Nasz autokar.

5. Widok z okna hotelu nocą.

6. DZIEŃ 2. Następnego dnia gdy wszyscy zjedliśmy śniadanie, po którym nie byliśmy do końca usatysfakcjonowani poznaliśmy panią przewodniczkę i udaliśmy się do Centrum Pragi. Odwiedziliśmy takie miejsca jak: Strachov- Ogrody Petrin-Loreta, Hradczany, a w nich: katedrę św. Wita, Zamek Królewski, Złotą Uliczkę, Hradczańskie Namesti i Ogrody Praskiego Hradu. Obejrzeliśmy zmiany warty przy Pałacu Prezydenckim spoglądając na rzeźby Davida Cernego oraz zrobiliśmy sobie wiele zdjęć. Po południu – mimo kiepskiej pogody odbyliśmy rejs po Wełtawie. Kolejny wieczór nie obył się bez wyjścia do „Alberta”, który tuż obok McDonald’a stał się dla nas miejscem wydawania większości swoich pieniędzy - koron czeskich.

7. „Królewska" dzielnica na zachodnim, wysokim brzegu Wełtawy w Pradze. Do 1784 stanowiła odrębną jednostkę administracyjną. Zamek był do 1918 siedzibą monarszą, a od tego roku jest siedzibą prezydenta republiki. Widok na Hradczany.

8. Na Pierwszym Dziedzińcu (czes. PrvníNádvoří) oraz w kilku innych miejscach wartę trzymają gwardziści ubrani w mundury zaprojektowane przez Teodora Pištka (zdobywcy Oscara za kostiumy do filmu „Amadeusz” reż. Miloša Formana). Przed pałacem prezydenckim.

9. Zamek na Hradczanach, (cz. Pražskýhrad) to zamek w Pradze w dzielnicy Hradczany istniejący już od najstarszych dziejów Pragi, dawna siedziba królów czeskich. Zamek Praski: Brama Matthias

10. Znajduje się między Placem Wacława i Mostem Karola. Na rynku znajdują się budynki w wielu stylach architektonicznych, w tym Oprócz wielu kościołów, turyści mogą zobaczyć na tym placu także Praski zegar astronomiczny. Do listopada 1918r. na rynku znajdowała się barokowa kolumna maryjna z 1650r. Uważana za symbol zniewolenia Czech przez Austrię i kościół katolicki, została rozebrana wkrótce po powstaniu Czechosłowacji. Jej kontur zaznaczono współcześnie na bruku rynku; nazywany jest on przez prażan Pomnikiem nieistniejącego cienia. Praski rynek

11. David Černý– czeski rzeźbiarz, którego prace z założenia umieszczane w miejscach publicznych mają wzbudzać kontrowersje. Rzeźby Davida Černý’ego.

12. . Most miłości

13. Ściana od lat 80 XX wieku została zapełniona graffiti inspirowanymi Johnem Lennonem i fragmentami tekstów. Ściana stale ulega zmianie, a oryginalny portret Lennona został zamalowany pod warstwami nowej farby. Nawet wtedy, gdy ścianę przemalowano przez niektóre instytucje, na drugi dzień znów zapełniała się poezją i kwiatami. Dziś ściana jest symbolem ideałów młodości, takie jak miłość i pokój. Ściana Johna Lennona.

14. Wełtawa— najdłuższa rzeka w granicach Czech, lewy, największy dopływ Łaby. Długość – 435 km, powierzchnia zlewni – 28 tys. km². Rejs.

15. DZIEŃ 3. Kolejny dzień – piątek minął podobnie. Ten dzień przeznaczyliśmy na zwiedzanie obrębu następujących zabytków: Zameckie Schody, MalaStrana, Karluv Most, Staromiejskie Namesti, VaclavskieNamesti, Rynek Hradczański, Pałac Toksanski, Pałac Arcybiskupów, Pałac Schwarcenbergów, Kościół i Klasztory Świętego Benedykta, Rynek Staromiejski, Ratusz z Zegarem ORLOJ, Dom pod Kamiennym Dzwonem, Kościół Matki Boskiej przed Tynem i Ulicę Celetną. W miedzy czasie podziwialiśmy pary młode, które postanowiły zrobić sobie zdjęcia w przepięknej Praskiej scenerii. Tym razem pogoda dopisała i spacer w promieniach słońca stał się jeszcze bardziej przyjemny.

16. Nasza grupa.

17. Wyszehrad, cz. Vyšehrad ("wysoki gród, zamek") – wzgórze na terenie dzisiejszej Pragi, na prawym brzegu Wełtawy. na Vysehradzie

18. Został powołany 1 stycznia 1993, wraz z rozpadem Czechosłowacji. Najwyższym organem zarządzającym bankiem jest Rada Bankowa (czes. bankovní rada ČNB) składająca się z siedmiu członków - Prezesa, dwóch Wiceprezesów i czterech Dyrektorów Wykonawczych. Każdy z członków Rady pełni kadencję przez okres 6 lat. Jego prezesem od 1 lipca 2010 roku jest Miroslav Singer. Narodowy Bank Czeski.

19. Złota Uliczka (czes. Zlatáulička) – malownicza ulica w Pradze, na terenie praskiego zamku (Pražskýhrad) w dzielnicy Hradczany. Na złotej uliczce.

20. DZIEŃ 4. Sobota była terminem wyjazdu, lecz Praga spodobała się nam tak bardzo, że przed odjazdem postanowiliśmy swoiście pożegnać się z nią. Korzystając z metra udaliśmy się do Centrum Pragi na ostanie zakupy, kawę i uliczne występy. Później dotarliśmy do autokaru, którym przyjechaliśmy do ojczyzny. Przed szkołą czekali na nas nasi rodzice, znajomi. Żal było się rozstawać, dlatego obiecaliśmy sobie, że DO PRAGI JESZCZE KIEDYŚ WRÓCIMY.

21. Praskie ulice łączą różne gatunki muzyczne, artystyczne. Uliczne atrakcje.

22. W Pradze każdy znalazł coś dla siebie – chłopcy:

23. Oraz dziewczyny:

24. Koniec. Dziękuję za uwagę. Wszystkie zdjęcia użyte w prezentacji pochodzą z prywatnej dokumentacji wycieczki.