Turecko 20. 4.2012 – 27. 4. 2012

Turecko 20. 4.2012 – 27. 4. 2012. Alanya. 1. deň-Sobota. turci nás privítali veľmi honostne, pripravili nám veľmi bohatý a zábavný program, ku ktorému nechýbalo ani občerstvenie zoznámili sme sa s ich kultúrou a zvykmi, spoznali sme tam turecké deti, ktoré boli naozaj veľmi milé ku všetkým

darby

Turecko 20. 4.2012 – 27. 4. 2012

1. Turecko 20. 4.2012 – 27. 4. 2012

2. Alanya

3. 1. deň-Sobota • turci nás privítali veľmi honostne, pripravili nám veľmi bohatý a zábavný program, ku ktorému nechýbalo ani občerstvenie • zoznámili sme sa s ich kultúrou a zvykmi, spoznali sme tam turecké deti, ktoré boli naozaj veľmi milé ku všetkým • neskôr sme návštívili Červenú vežu s jej hradbami, prístav s majákom, ktorý bol pri mori a prezreli sme si mesto podrobnejšie

4. Červená veža a jej hradby • Bolo príjemné prechádzať sa po hradbách, ktoré obmývalo krásne tyrkysové more, všade naokolo bolo ticho a počuli sme iba šum mora. Keď sme sa nakoniec dostali na Červenú vežu boli sme vyčerpaní, lebo to bolo naozaj namáhavé, ale ten výhľad na celú Alanyu stál za to.

5. Prístav s majákom • Prístav s majákom sa nachádzali pri mori. V okolí sa bolo množstvo reštaurácií a všetko to bolo situované blízko mesta. V prístave bolo veľa lodí, ktoré boli ako z rozprávky. Z majáku bol krásny výhľad na more, lebo bolo všade okolo, ale aj na mesto.

6. 2. deň- Nedeľa • Na druhý deň nás čakala nezabudnuteľná plavba loďou, na ktorej sme strávili skoro celý zvyšok dňa. Cestou sme stáli na rôznych miestach, ktoré nám aj charakterizovali. Samozrejme sme okúsili aj turecké more, ktoré bolo veľmi slané a studené, ale v niektorých miestach teplé. Na lodi sme mali dobrý obed a hudba nám tam hrala celý deň.

7. Soľná jaskyňa • Po plavbe loďou sme navštívili soľnú jaskyňu, ktorá nebola až taká ako sú tie u nás, ale v niečom bola iná a to sa mi na tom najviac páčilo.

8. 3.deň- Pondelok • V pondelok bolo 92. výročie založenia Turecka, na ktoré nás zobrali. Turci to brali naozaj vážne pripravili veľkú slávnosť. Spievalo sa tam, tancovalo a nakoniec sa tam urobil pochod, v ktorom sme boli ako vojaci. Na obed sme sa premiestnili ku rieke, kde sme sa potom príjemne zabavili. Poobede sme sa vybrali do mešity, v ktorej sme museli byť zahalení a bosí, ale bol to naozaj zážitok. Nakoniec nás zobrali do ich ďalšej jaskyne, ktorá bola oveľa väčšia a krajšia ako tá predtým.

9. Slávnosť

10. Mešita

11. Vápenatá jaskyňa

12. Obed pri rieke

13. 4.deň- Utorok • V utorok sme navštívili tureckú školu a spoznali sme tureckých žiakov. Deti z nás boli doslova unesené. Chceli sa s nami zoznamovať, rozprávať a fotiť. Boli sme pre nich ako atrakcia. Videli sme priebeh hodiny angličtiny a zažili sme tam zábavný deň. Na obed nás zobrali do 5 hviezdičkového hotela. Potom sme sa vybrali do hôr obzrieť si vodopády, ktoré boli naozaj krásne. Kúsok dlhšie trvalo kým sme sa tam dostali, ale stálo to za to. No a nakoniec sme navštívili ich hrad, ktorý už bol len zrúcaninou.

14. Škola

15. Vodopády

16. Hrad

17. 5. deň - Streda • V stredu sme navštívili druhý najväčší hotel sveta ,, GoldCity´´. Celým hotelom nás previedla pani, ktorá tam pracovala. Ukázala nám apartmány, miestnosti v hoteli, vodný svet, wellness, kino a iné priestory. Ďalej nám porozprávala čo všetko hotelu patrí a nakoniec nás zaviedla do jedálne. Tam sme si mohli vybrať na čo sme mali chuť, jedlo bolo fakt výborné a boli sme naozaj plný.

18. GoldCity

19. 6. deň- Štvrtok • Štvrtok bol posledný deň, ktorý sme si mohli užiť naplno v Turecku. Vybrali sme sa nakúpiť darčeky, oblečenie a samozrejme nejaké suveníry na spomienku na Alanyu. Potom sme sa išli kúpať do mora a opaľovať na pláž. Zbierali sme aj skaly a mušle, ktoré vyplavovalo more. Tento deň sme si naozaj užili.

20. Ďakovanie • Týždeň v Turecku bol naozaj nezabudnuteľný. Zažili sme tam veľa zážitkov a okamihov, na ktoré nikdy nezabudneme. Odnášame si odtiaľ množstvo spomienok , ktoré navždy ostanú v nás. Alanya sa stala na tú chvíľu našim druhým domovom. Ďakujeme Vám za to!