Sátoraljaújhely

Sátoraljaújhely. Comenius meeting 2013. Piatok – 21.6. Cesta do Maďarska bola dlhá, vyrážali sme o 8:00 spred školy autobusom. Pri našom príchode na miestnu partnerskú školu v Sátoraljaújhely sa práve slávnostne uzatváral školský rok. (Riaditeľkin príhovor a uvítanie).

carol

Sátoraljaújhely

1. Sátoraljaújhely Comenius meeting 2013

2. Piatok – 21.6 Cesta do Maďarska bola dlhá, vyrážali sme o 8:00 spred školy autobusom. Pri našom príchode na miestnu partnerskú školu v Sátoraljaújhely sa práve slávnostne uzatváral školský rok. (Riaditeľkin príhovor a uvítanie) Žiaci nám predviedli hru s pohármi po ktorej sme sa dostali na našu izbu číslo 4. Mali sme sa pripraviť na cestu do Felsoberecki kde sme išli autobusom no niektorý byciklom.

3. Pripravili sme tam astronautov z papiera ktorý liezli po šnúrke, pozreli sme si predstavenie s koňmi, vystreľovali vodné rakety, jedli guláš a nakoniec sme si vyskúšali plavbu kajakom po časti Bodrogu kde sme sa mohli aj kúpať.

4. Po príchode späť na školu nás čakalo predstavenie Spray-Art kde umelec venoval jedno dielo každej škole. Po večeri nasledovala folklórna show do ktorej sme sa samozrejme pridali.

5. Večer sme sa zoznámili s Grékyňami a následne Turkyňami s ktorými sme strávili takmer všetok voľný čas.

6. Sobota Ďalší deň sme mali hneď po raňajkách prezentáciu o zvieratách vo vesmíre a workshop v ktorom sme si vyrábali mimozemšťanov alebo autíčka poháňané vzduchom z balóna. Mali sme výlet do Széphalmu kde sme obedovali divinu (srnku) a prezreli sme si aj trhovisko. Po príchode domov o 17:00 sme sa vybrali do plavárne kde sme taktiež spoznali rôznych ľudí. Po večeri sme navštívil zaujímavé väzenské múzeum. Okolo 19:00 prišla do školy skupina DangerClose s ktorou sme strávili celú noc.

7. Nedeľa Na ďalšie ráno nasledovali prezentácie do obeda napr. o Marse po ktorej sme si mohli skúsiť streľbu lukom, hod oštepom, jazdenie a prepichovanie balónov na drevenom koni aj šľahanie bičom. Presunuli sme sa do telocvične kde bolo mobilné planetárium ktoré vyzeralo ako nafukovacie iglu v ktorom sme sa zaoberali hviezdami. Nasledovala rytierska súťaž v ktorej naša škola získala prvé miesto popri čom sa pripravoval domáci chlieb v peci. Po ochutnávke nasledovali ďalšie prezentácie o astronautike a slnečnej sústave. O 19:00 sme sledovali chemické pokusy, mali súťaž v kreslení a sledovanie hviezd.

8. Pondelok – 24.6 Dnešný deň bol výnimočný, hneď ráno sme sa vybrali do Kalandparku kde sme boli zadelený do skupín a skúšali rôzne aktivity. Prvá bola bobová dráha, vyšli sme akoby o poschodie vyššie lanovkou na kopec, kde sme sa šmýkali po troch tratiach pomocou nafukovačiek. Lanovkou sme vyšli po obede celkom na kopec a prezreli okolie z vyhliadkovej veže a nasledovala najlepšia časť a aj posledná prekážková trať medzi stromami. Nakupovanie v Tesco a plaváreň sme už žiaľ nestihli. Večer sme prezerali fotky z celého pobytu i rozdávanie cien.